پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. مذهبی
شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۵۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: مجالس امام حسین (ع) مرکز برکت و خیر است اما شیوه نامه ها باید رعایت شود تا شاهد امنیت و سلامتی مردم باشیم و برگزاری مراسم عزاداری تنها در فضاهای باز و با رعایت نکات بهداشتی قابل انجام است.

به گزارش پیام خبر، عبدالرضا قاسم پور، امروز شنبه ۲۳ مرداد با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: ستاد ملی کرونا امروز تا حدود ساعت ۱۲ جلسه داشت که در نتیجه آن، ممنوعیت تردد سراسری از ساعت ۱۲ فردا تا روز ۵ شهریور را در سراسر کشور خواهیم داشت.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: مجوزهای قبلی فرمانداری ها برای امکان تردد خودروها نیز باطل خواهد بود و حق تردد با این مجوزها وجود ندارد و خودورهای متخلف جریمه ۲ میلیون تومانی خواهند شد که پس از یک ماه ۲ برابر خواهد شد میزان این جریمه و قطعا نیز دریافت می شوند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: تعطیلی ۶ روزه از ۲۵ مرداد در سراسر کشور مصوب شده است و در این مدت ادارات، بانک ها و مشاغل غیر ضروری تعطیل خواهند بود و ادارات ضروری که خدمات ضروری ارائه می دهند مانند دانشگاه ها و بیمارستان ها، آتش نشانی، دستگاه های خدمات  رسان آب، برق و ... فعالیت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: با متخلفان با همراهی، نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیزات، راهداری و ... برخورد خواهد شد و مبادی ورودی استان و شیراز نیز فرمانداران تکلیف نظارت شدید دارند تا خودروها برگشت داده شده و جریمه ۲ میلیون تومانی برای آنها اعمال شود.

قاسم پور ادامه داد: مشاغل غیر ضروری تعطیل خواهد بود و روزنامه ها گروه شغلی یک هستند و فعالیت آنها ممنوع نیست اما در مشاغل گروه یک، نانوایی، داروخانه، سوپر مارکت، قصابی و سایر مشاغل رفع نیازهای ضروری تنها مجاز به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: موزه ها، کتابخانه ها و ... نیز تعطیل خواهند بود و در حال حاضر ۳۲ شهرستان استان دارای وضعیت قرمز است و ضریب اشغال تخت های بستری عادی ۱۰۷ درصد، ویژه ۹۵ درصد است و سه هزار بستری دائم در استان داریم و درصد مثبت شدن تست ها نیز ۴۰ درصد است و فردا جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا خواهیم داشت.

معاون استاندار فارس با اشاره به برگزاری مراسمات ماه محرم گفت: در پی تشدید محدودیت های مدیریت کرونا، برگزاری مراسم عزاداری تنها در فضاهای باز و با رعایت نکات بهداشتی قابل انجام است و نظارت ها نیز تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: مجالس امام حسین (ع) مرکز برکت و خیر است اما شیوه نامه ها باید رعایت شود تا شاهد امنیت و سلامتی مردم باشیم و کمبود دارو نیز  برطرف شده و مشکل خاصی از نظر داروی بیماران کرونایی در استان نداریم اما داروهای خاص این بیماری به دلیل شرایط خاص تجویز در داروخانه ها نداریم و مشکل سرم نیز در فارس رفع شده است.

 

کد خبر 153228

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید