جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۸:۵۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که ازسوی نظام رتبه‌بندی دانشگاه شانگهای انجام می‌شود، ۱۱ دانشگاه از ایران در جمع هزار دانشگاه قرار گرفته‌اند که در این میان، دانشگاه شیراز در رتبه‌ هفتم ایران قرار گرفت.

به گزارش پیام خبر، در این نظام رتبه‌بندی دانشگاه شانگهای که به رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان شهرت دارد، دانشگاه شیراز در میان دانشگاه‌های جهان، در رتبه‌ی بازه ۸۰۰-۷۰۱ قرار گرفته است. به‌طور کلی دانشگاه‌هایی که دارای جایزه نوبل، پژوهشگران دارای استناد بالا یا مقاله‌های منتشر شده در مجله‌های nature   & science و دانشگاه‌هایی که دارای تعداد زیادی مقاله‌های نمایه شده در نمایه گسترده استنادی علوم و نمایه استنادی علوم اجتماعی هستند، در این رتبه‌بندی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 این رتبه‌بندی از سال ۲۰۰۳ به‌صورت سالانه منتشر می‌گردد و دانشگاه شیراز از سال ۲۰۱۸ در این نظام رتبه‌بندی شده است و طی دو سال اخیر در بازه رتبه‌ای ۸۰۰-۷۰۱، همراه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفته است.

دانشگاه تهران از سال ۲۰۱۶ با کسب رتبه در بازه ۴۰۰-۳۰۱ در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. دانشگاه‌های صنعتی شریف، تربیت مدرس و علوم پزشکی تهران در بازه رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ قرار گرفته‌اند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازه رتبه‌ای ۷۰۰-۶۰۱، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه تبریز در بازه رتبه‌ای ۹۰۰-۸۰۱ و دانشگاه‌های فردوسی مشهد و علوم پزشکی ایران در بازه رتبه‌ای ۱۰۰۰-۹۰۱ قرار دارند.

 

کد خبر 153418

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید