جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
چهارشنبه, ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ ۲۰:۳۷
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شروع فعالیت شورای جدید مدتی است که با انتخاب گزینه های شهردار کلید خورده و منتخبین اعلام کرده اند، اولویتشان انتخاب شهردار است تا بتوانند دوباره شهرداری شیراز را به مدار برگردانند، البته به نظر می رسد، انتخاب های سیاسی و پس لرزه های انتشار خبر انتصاب شهردار و قائم مقامش، آنهم یک شب مانده به پایان ماراتن انتخاب، این شهر همچنان در مدیریت شهری درجا بزند.

به گزارش پیام خبر، جلسات منتخبین شورای ششم برهمین اساس تشکیل شد و ابتدا در نظرگرفتن شاخص ها برای انتخاب شهردار مطرح و چند ویژگی برای این منظور مد نظر قرار گرفت.

در این رابطه روحیه جهادی، انقلابی، پاکدستی، تحول‌گرایی، توجه به کارگیری جوانان در شهرداری، کارنامه مدیریت قوی در گذشته، روحیه مردمی، توجه به رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از ویژگی ها و شاخص هایی است که از نگاه منتخبین شورای ششم، شهردار جدید باید داشته باشد.

بر اساس این ویژگی ها ۱۴ گزینه از سوی منتخبین به عنوان شهردار معرفی شدند که به ۲۳ مورد افزایش یافت و در نهایت ۴ گزینه نهایی برای تصدی سمت شهرداری شیراز به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

در حال حاضر آقایان علی حسین رعیتی‌فرد، سید احسان اصنافی، محمد فرخ‌زاده، محمدعلی چوبینی  جزو کاندیداهای نهایی شهردار شیراز هستند.

هر یک از این ۴ نفر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در جلسات علنی صبح و بعدازظهردر فرصت ۳ ساعته از برنامه‌های پیشنهادی خود دفاع و پاسخگویی سوالات اعضای شورا بودند.

گفتنی است طبق اعلام سخنگوی شورای شهر امشب پس از جمع بندی نهایی شهردار جدید شیراز با رای اعضای شورای اسلامی شهر شیراز معرفی خواهد شد.

اسامی کاندیدا+رزومه

رعیتی فرد

محل تولد: قادرآباد

تحصیلات: نامشخص

وی طی سال‌های اخیر در مسئولیت‌هایی چون؛ بخشدار مرکزی شیراز، مدیرکل شوارهای استانداری فارس، فرماندار جهرم و معاون اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کشور فعالیت کرده هم اکنون ریاست بسیج کارگران و کارخانجات کشور را بر عهده دارد.

ازجمله ایرادات وی  عدم شناخت لازم و کافی نسبت به امور اجرایی، فنی شهر شیراز،  فاقد هرگونه سابقه مدیریتی و فعالیت اجرایی در شیراز، سطح کلان استان فارس و سطوح ارشد فرا استانی،  فاقد سابقه اجرایی، عمرانی، فرهنگی در زمینه مدیریت شهری، فاقد تحصیلات مرتبط، عدم اشراف کافی نسبت به نیروهای شهرداری شیراز،  وابستگی  به جناح خاص اصولگرایی، فاقد هر گونه رزومه علمی، پژوهشی تخصصی است.

رعیتی فرد، شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، نگین گردشگری ایران را به عنوان شعار محوری خود عنوان کرد و گفت: ٤٤ درصد منابع شیراز متکی به عوارض صدور پروانه است.

سید احسان اصنافی

متولد: ۱۳۵۹ شیراز

اصنافی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ساخت و کارشناسی مهندسی عمران است، و از جمله سوابق وی عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، مدیر عامل شرکت خصوصی مهندسی شیراز موعود، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز را دارد که البته فاقد سابقه مدیریت و اجرایی رسمی چه در سطح کلان و چه خرد است.

وی حفظ شانیت شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت را به عنوان نخستین سرفصل برنامه های خود مطرح کرد.

توجه به رفع مشکل حاشیه نشینی، تکمیل طرح های جامع ناتمام همچون طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز، اولویت بندی پروژه‌های ناتمام، بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری، مطالبه تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل، بازنگری در بعضی سازمان ها همچون معاونت حمل و نقل و سازمان حمل مسافر بخشی از محورهای مورد توجه اصنافی در ارائه برنامه های خود بود.

محمد فرخ زاده (رزومه صرفاً بر اساس مندرجات پایگاه شخصی - فاقد رزومه مشخص علمی، پژوهشی تخصصی) :

فرخ زاده که بومی استان فارس نیست دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و مدیریت شهری است و دارای سوابقی از جمله مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، مدیر عامل سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی،  عضو هیات مدیره سازمان نوسازی و احیا بافتهای فرسوده، عضو هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز می باشد.

ازجمله ایرادات وی فاقد رزومه مشخص علمی - پژوهشی تخصصی، فاقد تجربه مدیریت کلان و فرااستانی در سطوح ارشد، مدیریت در سطوح داخلی به شکل غیرمرتبط در بخش های مختلف نهاد شهرداری،  فاقد تجربه لازم در شناخت جامع و کامل چالش های مهم شهر است.

فعالیت اقتصادی و توجه به اقتصاد شهری و درآمد پایدار نخستین موضوع مورد توجه در برنامه های فرخ زاده بود.

توجه به اقتصاد گردشگری، باغ های شیراز، خدمات شهری و گره خوردن این خدمات با منافع مردم از دیگر محورهای مهم مطرح شده از سوی او بود.

محمد علی چوبینی  متولد ۱۳۶۳

چوبینی فاقد هر گونه سابقه اجرایی، مدیریتی در هر سطحی و فاقد سابقه علمی، پژوهشی تخصصی است.

وی رییس سازمان دانش آموزی (حدود ۸ - ۹ سال قبل)، معاونت سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی بوده است.

آیا اصنافی به شهرداری می‌رسد؟

احسان اصنافی که هم اکنون عضو شورای ششم شهر شیراز است بعنوان یکی از کاندیدای شهرداری این شهر انتخاب شده است که بر اساس پیامی که شب گذشته در فضای مجازی منتشر شد و اعتراض برخی از اعضا را به دنبال داشت برخی از اعضای شورای ششم در محافل خصوصی اقای اصنافی را به عنوان شهردار انتخاب کرده اند،  باید دید که تلاش اصنافی در نهایت منجر به انتقال صندلی وی از شورای شهر به ساختمان شهرداری می شود یا خیر؟

حالا بایدببینیم شهردار جهادی و انقلابی کلان شهر شیراز که قرار است شهر را مدیریت کند چه کسی خواهد بود و چگونه شهر شیراز را به مدار توسعه عمرانی بر می گرداند، البته به نظر می رسد، انتخاب های سیاسی و پس لرزه های انتشار خبر انتصاب شهردار و قائم مقامش، آنهم یک شب مانده به پایان ماراتن انتخاب، این شهر همچنان در مدیریت شهری درجا بزند.

 

کد خبر 153513

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید