پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
دوشنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۴:۴۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به عنوان اولین منتخب مردم شیراز حاضر نیستم که آینده شیراز را با اهداف گروه‌های سیاسی معامله کنم و از این رو انتخاب اصنافی بر اساس خرد جمعی صورت پذیرفت.

به گزارش پیام خبر، در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز پس از انتخاب شهردار بیشتر صحبت‌های مطرح شده در صحن شورا در خصوص حواشی انتخاب شهردار بود که در ابتدا محمدتقی تذروی منتخب نخست مردم شیراز در شورا ضمن اشاره به مواردی که پیرامون انتخاب شهردار شیراز هفته قبل رخ داد جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را بیان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه با خرد جمعی و به دور از فشارهای سیاسی شهردار شیراز را انتخاب کردم گفت: به عنوان اولین منتخب مردم شیراز در ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز حاضر نیستم که آینده شیراز را با اهداف گروه‌های سیاسی معامله کنم و از این رو انتخاب اصنافی بر اساس خرد جمعی صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: اصلی ترین عاملی که موجب اصنافی به عنوان شهردار شیراز توسط اعضای ششمین دوره شورای شهر شیراز منصوب شود دارا بودن برنامه‌های اجرایی است.

وی در پایان با برشمردن ویژگی‌هایی چون جوانی، بومی بودن، پاکدستی، آشنایی به مسائل شورا و شهرداری و مهمتر از همه عدم ارتباط با کانون‌های قدرت و ثروت در سید احسان اصنافی وی را شایسته صدارت بر کرسی شهرداری دانست و گفت: با توجه به جمیع جهات این جانب به ایشان رای داده و در چهار چوب قانون از وی حمایت خواهم کرد.

دیگر نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز مربوط به مهدی نصیری‌ رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز بود که با اشاره به اینکه شورای جدید تاکید زیادی بر سرعت عمل در اجرای امور دارد اظهار داشت: با توجه به تاخیر در انجام کارها و زمان کوتاهی که برای انجام امور داریم، تصمیمات باید به سرعت گرفته شود.

نماینده مردم شیراز در شورای شهر ششم گفت: با اعلام چندین نیازمندی در کمیسیون هوشمندسازی در هفته‌های نخست همانند وضعیت دیتاسنتر که پنج سال است هیچ تغییر محسوسی در پیشرفت آن دیده نمی‌شود و به نتیجه نرسیدن مذاکرات سال قبل، مجموعه دیگری برای تکمیل پروژه دیتاسنتر در قالب سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده که در دست بررسی است.

وی ادامه داد: دیتا سنتر شیراز نزدیک به ۵ سال است که در خواب عمیقی فرو رفته و طی هشت ماه گذشته نیز هیچ گونه فعالیتی برای توسعه این مهم صورت نگرفته است.

نصیری با گلایه از اینکه برخی زیرساخت‌های دیگر همچون کیف پول الکترونیک و نحوه استفاده از فیبر نوری سرعت مدنظر را ندارد، افزود: این کندی پیشرفت پروژه‌ها نه تنها در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بلکه در حوزه‌های دیگر نیز بوده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر درباره طرحی جهت ارزیابی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کارکنان به ویژه مدیران شهرداری و شفاف شدن جایگاه مدیران با معیارهای دقیق ارزیابی نیز اظهار داشت: اگر مدیری جایگاهی دارد باید دارای یک استاندارد و عملکردی باشد و بر اساس یک فرمول و ضابطه باشد تا از اعتراض‌ها کاسته و بروکراسی‌های شدیدی که برخی مدیران شهرداری ایجاد کرده‌اند برداشته شود.

پایان چهاردهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز نیز به سه دستور کار اختصاص یافت و نخستین دستور کار این جلسه به نامه‌ فرمانداری شیراز و ایراد به مصوبه شورای شهر شیراز در ۶ مردادماه با موضوع اخذ مجوز واگذاری سرقفلی غرفه‌های طرح توسعه میدان اول میوه و تره بار از طریق انتشار آگهی مزایده عمومی بر اساس قیمت پایه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری اختصاص یافت که با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی شد.

بر این اساس مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن، بدین شرح به تصویب رسید که به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به احداث غرفه‌های طرح توسعه میدان اول میوه و تره بار حداکثر ظرف مدت ۱۸ ماه اقدام و در زمینه واگذاری سرقفلی آن، با حفظ مالکیت شهرداری از طریق تشریفات قانونی و به ترتیب اولویت‌های چهارگانه احداث و فروش نقدی ازطریق مزایده، فروش اقساطی مستند به مصوبات سابق شورا، احداث و فروش به صورت مشارکتی و تسهیل در فروش با اخذ تسهیلات از بانک شهر، براساس قیمت پایه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری عمل کند.

شورای ششم در دستورکار دوم جلسه امروز به لایحه شهرداری شیراز مبنی بر احداث ساختمان درمانگاه برای بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و با ۱۵۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه توسط شهرداری شیراز پرداخت که با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۱۰ دستورالعمل نحوه اداره جلسات، رای‌گیری شد و پس از بررسی پیشنهادهای واصله به شورا با تقاضای شهرداری مبنی بر استرداد لایحه مقرر شد که لایحه مذکور به شهرداری عودت داده شود.

در آخرین دستورکار صحن علنی این هفته شورای شهر شیراز  نیز لغو بند ۴ تصمیم دومین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورا درباره تغییر کمیسیون نامگذاری به کمیته نامگذاری شورا بررسی شد که پس از بررسی ۱۳ عضو شورا بند ۴ تصمیم دومین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورا لغو و مقرر شد مجدداً کمیته نامگذاری به کمیسیون نامگذاری تغییر یابد.

در پایان این جلسه و بر اساس دستور کار سوم، پس از تشکیل مجدد این کمیسیون، افسانه خواست خدایی به عنوان رئیس کمیسیون نامگذاری و علی اکبرسلطانی به عنوان نایب رئیس و غلامعلی ترابی نیز به عنوان عضو کمیسیون انتخاب شدند.

 

کد خبر 153703

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید