پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۱۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: کمیته امداد فارس امسال ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است و بیشترین اعتبار به کمیته امداد فارس در این خصوص تعلق گرفت.

به گزارش پیام خبر، محمد بذرافشان با اشاره به نقش موثر رسانه ها در بازتاب عملکرد مجموعه ها در جاتمعه در جمع خبرنگاران گفت: رسانه می تواند به معنای واقعی یک بال پرواز برای خدمت به محرومان باشد و در حوزه اطلاع رسانی و باعث و بانی شدن و ترویج فرهنگ خیر و احسان مفید باشد.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: کارهایی که با هدف رفع مشکلات محرومان انجام می شود موجب ترویج احسان در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ با تمام گرفتاری ها و بحران کرونا خوشبختانه مردم فارس همواره در حوزه مشارکت در امور خیر، صدقات، اکرام، ذکات و ...‌. بسیار در صحنه بودند و فارس در حوزه مشارکت های مردمی در شمار استان های برتر کشور قرار گرفت.

بذرافشان تاکید کرد: بزرگترین سرمایه در کمیته امداد، اعتماد مردم است که موجب می شود گام های بلندتر برداریم و در سال ۹۹ بیش از ۲۵ هزار فعالیت عمرانی شامل ساخت احداث خرید واحدهای مسکونی ساخت سرویس بهداشتی و حمام گازرسانی و گازکشی به ساختمان هایی که المک گاز تا در خانه آنها آمده بود را داشتیم.

وی ادامه داد: سپاه فجر فارس، بنیاد مسکن، گروه های جهادی و خیران در این اقدامات مشارکت مطلوبی داشته اند و در یک ماه آینده ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در استان را به بهره برداری برسانیم.

بذرافشان اضافه کرد: با ایجاد واحدهای مسکونی در روستاها فرصت مهاجرت معکوس روستاییان فارس فراهم شده است و هم افزایی دستگاه های استان در این خصوص در سال جاری تقویت خواهد شد.

وی اعلام کرد: در ۶ ماهه اول سال قبل در ۲۱ شاخص کمی و کیفی طرح های اشتغال مورد بررسی طبق نیازسنجی صورت گرفت و فارس مقام نخست در این زمینه شد.

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: کمیته امداد فارس بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در سال ۹۹ در استان ایجاد کرده که به درآمدزایی منتهی شده اند و در سال ۱۴۰۰ از هشت هزار میلیارد تبصره ۱۶ ویژه مددجویان کمیته و بهزیستی ۸۲۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبار اشتغال داشتیم که معادل ۱۰ درصد اعتبارات اشتغال کشور است و بیشترین اعتبار به کمیته امداد فارس در این خصوص تعلق گرفت.

وی اضافه کرد: کمیته امداد در صادرات کالا به کشورهای دیگر نیز پیشرو بوده است و در پهبادهای غیرنظامی سم پاشی فارس سال گذشته اول شد که در اشتغال پایدار خانواده ها نقش موثری دارد.

بذرافشان با اشاره به اقدامات کمیته امداد فارس با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان بیان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۳۰ هزار متر مربع اجرای طرح های گلخانه ای داشتیم و میانگین درآمد پنل های خورشیدی ایجاد شده بیش از ۲ و نیم میلیون تومان است.

وی افزود: در ایج استهبان ۴۰ هکتار اراضی در خدمت مددجویان قرار گرفت و در حوزه ازدواج در سال ۹۹ بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ فقره جهیزیه اهدا شد، پشت نوبتی های جهیزیه ۹۹ صفر شده و لوازم خوبی به آنها اهدا شده است و مردم خیر فارس نقش موثری در این اقدامات و کیفیت جهیزیه ها داشته اند.

بذرافشان تاکید کرد: امسال در آستانه بازگشایی مدارس در صورت انلاین بودن در تامین تبلت با مشارکت خیران اقدام می کنیم و در حوزه مشارکت های اجتماعی و مردمی در صدقات در سال ۱۴۰۰ در پنج ماهه اول قریب ۱۰ میلیارد تومان مردم فارس صدقه دادند و در بحث زکات در پنج سال متوالی فارس مقام برتر کشور شد و در اکرام امسال حدود ۶۰ میلیارد تومان خیران ما کمک کرده اند.

وی ادامه داد: امروز خیران از طریق امکانات مختلف کمک خود را مستقیم به حساب ایتام واریز کند که نقش مهمی در اعتمادسازی دارد و سامانه ekram.emdad.ir در این زمینه اقدام موثری بوده است و یک سامانه فراملی است.

 مدیرکل کمیته امداد فارس اعلام کرد: از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سال های گذشته ۴۷۷ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشتیم و سالانه پنج هزار خانوار با توانمند شدن از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می شوند و افراد جدید جایگزین می شوند.

 

کد خبر 153725

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید