جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
پنج شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ۰۱:۳۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون استاندار فارس گفت: منع تردد شبانه در مقابله با کرونا چون در مدت طولانی اجرا شده مسلما تاثیر روزهای اول را ندارد و باید ستاد ملی مقابله با کرونا راهکارهای دیگری نیز اعمال کند البته طرح محدودیت تردد شبانه موجب کاهش ترددها و تجمعات خانوادگی شده است و از ساده انگاری جلوگیری می کند.

 به گزارش پیام خبر، عبدالرضا قاسمپور  در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: در حال حاضر  ۲۵ درصد تست های کرونا در فارس مثبت می شود اما در جهرم و لار این آمار ۴۰ درصد است، درصد بهبودی نیز ۹۶ درصد شده است و ۶ هزار و ۱۷۶ نفر تاکنون در استان در پی ابتلا به کرونا جان باخته اند.

معاون استاندار فارس افزود: یک میلیون و  ۶۱۴ هزار و ۹۶۸ دز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده که یک میلیون و ۲۸ هزار و ۴۰۴ دز اول بوده است.

وی اضافه کرد: شمار بستری شدگان روزانه بیماران به ۵۱۰ نفر رسیده و ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار بستری دائم در استان داریم و ضریب اشغال تخت های بستری ویژه نیز ۸۰ درصد است.

قاسمپور اعلام کرد: زمان خروج از پیک پنجم مشخص نیست و رعایت پروتکل ها اگر مطلوب نباشد و تزریق واکسن تسریع نشود به پیک ششم وصل خواهیم شد.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: در ستاد ملی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و استان ها فعلا اطلاع رسانی ندارند و عراق نیز باید نحوه پذیرش زائران را اطلاع رسانی کند.

قاسمپور ادامه داد: خیابان ها شلوغ است، تجمعات خانوادگی نیز باید کنترل شود و رعایت نکات بهداشتی باید به دلیل شیوع کرونای لامبدا تشدید شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی های لازم باید برای شیوع احتمالی لامبدا در استان فارس انجام شود زیرا بسیار کشنده تر و مسری تر است و امکانات خود را باید بررسی کنیم.

قاسمپور با اشاره به تاثیر منع تردد شبانه در مقابله با کرونا گفت: این طرح چون در مدت طولانی اجرا شده مسلما تاثیر روزهای اول را ندارد و باید ستاد ملی مقابله با کرونا راهکارهای دیگری نیز اعمال کند البته طرح محدودیت تردد شبانه موجب کاهش ترددها و تجمعات خانوادگی شده است و از ساده انگاری جلوگیری می کند.

وی افزود: در طرح تعطیلی سراسری و تعطیلی اصناف، کسبه و اصناف فارس همکاری بسیار خوبی در استان داشتند و در منع ترددهای بین استانی نیز نیروهای انتظامی همکاری موثری به انجام رساندند.

معاون استاندار فارس با اشاره به آمار تجمعی بازرسی و نظارت  در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا ۹ شهریور جاری گفت: تاکنون از ۹۳۰ هزار و ۸۵۴ واحد صنفی در استان بازدید شده و به ۳۵ هزار و ۵۰۲ واحد اخطار داده شده و یک هزار و ۴۶۱ واحد نیز پلمب شده اند.

وی اعلام کرد: به ۳۵۴ هزار و ۹۶۴ خودروی شخصی متخلف تاکنون تذکر لسانی داده شده، ۱۷۷ هزار و ۷۱۳ خودرو عودت داده شده و ۵۷۴ هزار و ۲۷۱ خودرو نیز جریمه شده اند و همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان از ۹۲۰ اداره و سازمان بازدید شده که ۲۱۸ تذکر کتبی در پی داشته و هفت مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شده اند.

 

کد خبر 153893

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید