به گزارش پیام خبر، هاجر ابراهیمی در شهر تاریخی شیراز متولد شد و هنر را نیز تحت تاثیر بستر تاریخی و فرهنگی این شهر و بر پایه ی طراحی آغاز کرد. طراحی فیگوراتیو و سپس طراحی از نقوش جانوری (اسب) برای او زمینه ی آشنایی با هنرمندان بزرگی چون پیکاسو و اگون شیله را به وجود آورد. او در آثار جدیدش از فیگور های آنالیز شده ی شخصیت های اسطوره ای ناموزون و نامشخص در ترکیب با پیکره ی اسب های در حال حرکت استفاده کرده است. با وجود اینکه طرح های اخیر او شکلی مدرن و معاصر به خود گرفته اما به نوعی تاثیر گرفته از تاریخ نگارگری ایرانی نیز هستند. استفاده از نوشته های لاتین در نقاشی های او بیشتر به هدف تصویرسازی بارها و بارها تکرار شده است. پیکره اسب ها و گاهی ترکیب اسب ها و سوارها با استفاده از نوشته ها و گاه طرح های سمبلیک و بومی و گرافیکی به نوعی در این آثار با هم آمیخته که مخاطب خود را به چالش می کشد. هاجر ابراهیمی در این مجموعه از آثارش به دنبال خلق فضایی تصویری روایتگر ومعاصر است. روایتی محو و نامشخص از اسب ها و سوارانی که مانند انسان معاصر در دنیایی پوچ و بلاتکلیف و بدون اطلاع از آینده ی خویش به سر می برند. یادآور می شود: نمایشگاه نقاشی «سواران را چه شد؟» با نمایشگاه گردانی شمس الدین غازی تا 24 شهریورماه جاری در گالری سروناز شیراز به شکل حضوری برپاست و و ساعت بازدید از این نمایشگاه هنری 17 تا 21 است.