جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استاندار فارس گفت: 830 هکتار زمین به طرح مسکن ملی استان فارس اختصاص داده شده و مکان یابی مناسب در کاهش معضلات اجتماعی موثر است. 

به گزارش پیام خبر، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای مسکن ملی با اشاره اهداف و برنامه ریزی دولت برای تولید یک میلیون مسکن برای اقشار کم در آمد جامعه گفت: ما به عنوان کارگذاران دولت باید برای اجرای این هدف آمادگی داشته باشیم و این هدف با برنامه ریزی و احصا مشکلات قابل اجراست. استاندار فارس افزود: سهم استان فارس از تولید این تعداد واحد مسکونی 240  هزار واحد است که سالیانه 60  هزار واحد احداث خواهد شد، اظهار داشت و با برنامه ریزی مناسب از اجرای این طرح استقبال می کنیم و در این راستا باید مقدمات اجرای طرح مسکن ملی را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد:  استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده  از جمله راهکارهای مناسب در تامین زمین مورد نیاز است و در محدوده شهر ها می‌توان از ظرفیت بافت‌ های فرسوده در اجرای طرح ملی مسکن  بهره گیری کرد و این روش بسیاری از نیازهای لازم را تامین می کند. رحیمی خواستار کاهش فرایند های اداری در اجرای مسکن ملی شد و بیان کرد: جهش تولید مسکن با حل مشکلات اجرایی و بروکراسی امکان پذیر است و در این راستا ما به تفویض اختیارات در دستگاه‌ های اجرایی و خدماتی نیاز داریم تا فرایند های تصمیم گیری کوتاه شود. استاندار فارس تولید مصالح و تامین تجهیزات لازم برای اجرا را  از دیگر ملزومات برای جهش در تولید مسکن عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار از جمله نتایج رونق در تولید مسکن به شمار می رود. وی ادامه داد: اعطای تسهیلات و کمک های دولتی به طرح مسکن ملی منجر به افزایش رشد تولید مسکن می‌شود و در این رابطه برنامه ریزی برای کاهش قیمت تمام شده ضروری است. رحیمی اصلاح ساختار اجرایی را از دیگر ملزومات کاری برای دست‌اندرکاران این بخش دانست و گفت: استفاده از تجارب گذاشته در ساخت مسکن گامی مهم در پیش بینی و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی است و باید تلاش کرد تا با شفاف سازی روند اجرایی موفق تر عمل کند. استاندار فارس اعلام کرد: 830 هکتار زمین به طرح مسکن ملی مسکن استان فارس اختصاص داده شده و مکان یابی مناسب در کاهش معضلات اجتماعی موثر است.

 

کد خبر 154922

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید