جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۹:۱۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز اعلام کرد: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه شیراز و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دانشگاه به‌عنوان میزبان «دهمین جشنواره‌ ملی رویش» انتخاب شد.

به گزارش پیام خبر، علی حفیظی، در این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر نادگران، رئیس دانشگاه شیراز و دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، بر توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی بین این دانشگاه و وزارت علوم تاکید شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز توضیح داد: جشنواره‌ی کانون‌های فرهنگی دانشجویی با عنوان «رویش» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های دانشجویی، عرصه‌ی بروز و ظهور توانمندی‌ها و دستاوردهای خانواده‌ی بزرگ کانون‌ها و فرصتی بی‌نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه‌ی آن‌ها و اعتلای فرهنگی و پویایی هنری دانشگاه‌ها است و هرساله ازسوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و وزارت عتف در دو سطح دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود و درکنار دیگر جشنواره‌های فرهنگی، ازجمله رویدادهای مهم فرهنگی و اجتماعی در عرصه‌ی دانشگاهی است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی به‌عنوان مجموعه‌ای جوان، خود جوش و اندیشمند به‌سبب بهره‌مندی از پشتوانه‌ی عظیم استعدادها و توانایی‌های جوانان فرهیخته این مرزوبوم، از جایگاهی ویژه در میان دانشگاهیان برخوردار است.

دکتر حفیظی تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌ی رویش دانشگاهی، به‌عنوان رکنی کارآمد و تاثیرگذار در شکل‌گیری فعالیت‌های گروهی و جامعه‌پذیری دانشجویان مطرح شده و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فعال دانشجویی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی در دانشگاه‌ها به ایفای نقش می‌پردازد. وی ادامه داد: اکنون کانون‌ها، یکی از بنیادی‌ترین عرصه‌ها برای تحقق اهداف و برنامه‌های اصلی دانشگاه‌ها در زمینه‌ی پاسخگویی به خواسته‌ها و تلاش‌های خودانگیخته‌ی فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی و قانونمندکردن فعالیت‌های دانشجویی به شمار می‌روند.

یادآور می شود: دانشگاه شیراز دارای 19کانون دانشجویی در حوزه‌های مختلف به نام‌های: آفتاب، ادبی، اندیشه و مطالعات فرهنگی، تئاتر، جنبش نرم‌افزاری و تولید علم، خبر و رسانه، سبز، صلح، فانوس، فیلم و عکس، قرآن و عترت، کارآفرینی، گردشگری خواهران، گردشگری برادران، ماد، موسیقی، مهدویت، هلال احمر و نگاره است.

 

کد خبر 155255

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید