پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۲۳:۴۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: در شهر شیراز عقب ماندگی در حوزه های رفاه شهروندی و حتی کارمندان شهرداری بسیار زیاد است.

به گزارش پیام خبر، علی اکبر سلطانی در نطق پیش از دستور شورای شهر شیراز با اشاره به عقب ماندگیهای جدی در شهر شیراز افزود: یکی از عقب ماندگی ها عدم  توزیع مناسب امکانات و اجرای عدالت در حوزه های مختلف است و در شهر شیراز نیز این عقب ماندگی در حوزه های شهروندی و حتی کارمندان شهرداری بسیار فراوان است. وی از جمله مصادیق عقب ماندگی را  نهضت آسفالت در دوره شورای پنجم ذکر کرد و اظهار داشت:بر اساس بررسی های انجام شده مبالغ به 4 میلیون  متر مربع آسفالت در این شهر اجرا شده که هم اکنون با روی کار امدن شورای ششم و بررسی های انجام شده توسط ناظرین مناطق شاهد کوچه های خاکی متعددی در جای جای شهر بویژه مناطق2،9،7،3 شهرداری هستیم. وی ادامه داد:با توجه به این امر سوال اینجاست آیا این کوچه ها نباید سهمی از 4میلیون متر مربع آسفالت شهر داشته باشند.

مناطق حاشیه شیراز از امکانات اولیه محروم هستند

وی ضمن انتقاد از بی توجهی به مناطق حاشیه ای شهر  کم برخوردار گفت: داشتن ساده ترین امکانات اولیه برای کودکان و شهروندان این محل ها در حالی تحقق نمی یابد که بسیاری از این کوچه ها علاوه بر اجرای فاضلاب زیر سازی نیز گردیده و بر اثر بارش های فصلی این زیر سازی ها خراب شده اند و بخشی در حال از بین رفتن هستند که این هزینه ها مجدد از بیت المال به شهرداری تحمیل خواهد شد. این عضو شورا با تاکید بر تزریق منابع شهرداری به منظور تکمیل برخی پروژه های اولویت دار گفت:  از جمله این پروژه ها بحث تکمیل پروژه ی جمع آوری آب های سطحی  است بطوری که امروز با خاکبرداری مختلف در خیابان ها علاوه بر بهم ریختن ظاهر شهر  خطر تبدیل شدن به گودال های آبی و توقف اجرایی در هنگام بارندگی می گردد که می بایست تمهیدات فوری دیده شود . در روز روشن شاهد تخلفات و ساخت و ساز غیر مجاز هستیم سلطانی همچنین با اشاره بر نظارت بر ساخت و سازهای مختلفی در بافت های باغات شیراز بعنوان سرمایه بزرگ و بی بدیل شیراز شهر عنوان کرد: نظارت در  این  پهنه جغرافیایی شهر  جز وظایف مهم شهرداری بوده  اما در این ایام شاهد گزارشات مختلف از سوی اقشار مختلف مردم در خصوص تخلفات متعدد در ساخت و سازهای مناطق مختلفی هستیم و این تخلفات به نحوی  عادی پنداری شده به طوری که در روز روشن جلوی چشم مردم  و به صورت گسترده در حال وقوع است.

بی عدالتی در نظام پرداخت حقوق پرسنل شهرداری

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بی عدالتی در  نظام پرداخت حقوق به پرسنل شهرداری اشاره کرد و افزود: در این راستا پرداخت حقوق برخی پرسنل رسمی در ابتدای ماه و برخی پرداخت ها تا 23 هر ماه صورت میپذیرد این در حالی است که پرداخت برخی نیروها ی حجمی بویژه پاکبانان حجمی تا دو ماه ممکن است دیرتر پرداخت شود و این امر ناشی از عدم نظارت مناسب به نحوه پرداخت شرکتهای مربوطه می باشد. سلطانی اظهار داشت:  قطعاً با اختلاف پرداختی حقوق و وضعیت مالی برخی از کارمندان می بایست پرداختی مناسبی صورت میگرفت و در ابتدا حقوق قشر زحمتکش کارگری پرداخت و سپس بدنه میانی و در انتها پرداخت ها مجموعه ستادی و پرسنل شهرداری انجام شود تا کمکی در جهت امرار معاش اقشار متوسط کارمندی شهرداری باشد.

 

کد خبر 155272

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید