پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۰۲ مهر ۱۴۰۰ ۲۱:۵۴
زمان مطالعه: 7 دقیقه
«جهادگران مشغول جهادند» عبارت نام آشنایی که در ایام کرونا می توان از عمق جان معنای آن را فهمید، جهادگرانی که همه جا حضور دارند، بدون هیچ چشم داشتی، بدون اینکه در قاب رسانه حضور یابند، با نیت جهادی به صحنه آمده اند و هر کجا که نیاز باشد، آماده خدمت رسانی هستند.
پیام خبر:
به طرح واکسیناسیون سیار دعوت شدیم این بار این تهیه گزارش متفاوت بود آدرس جایی خارج از شهر که حتی اسمش هم نشنیده بودم«میدان دام» از جاده پل فسا رد شدیم فرعی با تابلو رنگ و رو رفته ای با نام میدان دام هیچ آبادی نبود گرد و خاک و گردباد اطراف دیده میشد از گله های شتر گذشتیم کم کم از دور یک اتوبوس که کانکسی پشت آن بود دیده شد. به مقصد رسیدیم راه گرچه زیاد دور از شهر شیراز نبود اما محرومیت از چهره منطقه می بارید.
با خوشرویی از ما استقبال کردند گفتند از صبح واکسیناسیون سیار را آغاز کرده و بسیاری از روستاییان واکسن دریافت کردند و واکسن تمام شده.
در انتظار واکسن بودند.
ساعت دو ظهر بود آفتاب مستقیم می تابید  اتوبوس آهنی همچون کوره ای آتش آدم را کلافه می کرد اما آنان همچنان با روحیه و چهره بشاش از کارشان می گفتند از فعالیت هایی که بی منت انجام می دهند. اجازه گرفتم تا صحبت هایشان را برای تهیه گزارش ضبط کنم اما حاضر به مصاحبه نبودند.
چرا که به عقیده خودشان کارشان جهادی و گمنام باید باشد و تمایلی به شناخته شدن ندارند.
به فکر فرو رفتم، افرادی مسئولیت دارند و بدون بازخورد و عملی اخبارشان را در بوق و کرنا می کنند عده ای نیز چون این افراد فعالیت های عام المنفعه زیادی انجام داده اند و کسی خبردار نشده.
خیلی جالب بود این افراد بدون هیچ گونه چشم داشت و طمع و درخواستی و گاها با هزینه های شخصی خود و خیرین دست به این اقدامات بزرگ زده اند.
ناخودآگاه در ذهنم عنوان خادمان بی منت آمد جهادگرانی که همچون خادمان بی منت مردم وارثان مسیر شهدا هستند.
افرادی که هویتشان را پشت سکوتِ خدمت پنهان کرده اند و دلخوشند به اینکه گره از کوری مشکلات می گشایند
مردانی که از خاک، بستر و از آسمان برای خودشان سقف گرفته اند و با شکستن حصار منیت دل به میدان «رُحَماءُ بَینَهُم» زده اند.
اسم گروه جهادی شان «جهادگران آخرالزمانی» است جمعی از پزشکان دندان پزشکان مهندسین و اهل فن و فعالین اجتماعی فعالیت دارند، این گروه پس از شناسایی محرومان در هر حوزه‌ای اقدام به کار جهادی می کنند.
سیل باشد یا زلزله محرومیت باشد یا اشتغال زایی فرقی نمی کند هر روز برایشان هنگامه جهاد است.
اسمشان جهادگر است، و از اینکه در جهت محرومیت زدایی و خدمت به مردم گام بردارند لذت می برند.
«گروه جهادی اخرالزمان» همه جوره پای کارند گاهی صدای آنها از اقدامات محرومیت زدایی و اشتغالزایی می آید و گاهی  پزشکی، بهداشتی و مهندسی و هم اکنون نیز از آغاز کرونا پای کار بودند و در میدان مبارزه با کووید۱۹ آستین‌های همت را بالا زدند تا مرهمی برای تامین کمبود‌ها باشند.
گروه جهادی «آخرالزمانی» در ادامه حرکت های جهادی خود این بار در طرح واکسیناسیون مناطق محروم آماده خدمت شدند در منطقه ای که برخی افراد مستضعف با اوضاع غیر بهداشتی و در محله «میدان دام» سکونت دارند و محروم ترین شکل ممکن زندگی می‌کند، دست به کار شدند. در این منطقه برخی این افراد هزینه رفت و آمد  به مرکز شهر برای واکسیناسیون را ندارند و از سوی بشدت در معرض ابتلا به بیماری هستند چون اکثرا داری شغل‌های فصلی و زباله گرد هستند و خطر انتقال این بیماری رو به دیگر شهروندان را نیز دارند! این اقدام یعنی استفاده از پایگاه‌های سیار! نکته و کار بسیار مفید و موثری برای واکسیناسیون این قشر عظیم از حاشیه نشین های شهر شیراز است.
مسئول گروه جهادی «آخرالزمانی» با بیان اینکه گروه های جهادی همیشه و در همه صحنه ها آماده خدمتگذاری به مردم به خصوص افراد محروم است، می گوید: با توجه به آغاز واکسیناسیون در شهر شیراز گروه جهادی «آخر الزمانی» نیز وظیفه خود دانست تا در این خصوص به مناطق محروم و حاشیه شیراز خدمت رسانی کند.
محمد علی مهرفر ادامه می دهد: این گروه جهادی در قالب پویش نیک اندیشان  با توجه به اینکه بسیاری از مردم اطراف شیراز با جمعیت بالایی که دارند و در معرض بیماری هستند و دسترسی به مرکز شهر ندارند طرح واکسیناسیون سیار را آغاز کردیم.
این جهادگر با اشاره به اینکه طرح به صورت رایگان انجام می شود می افزاید: افراد گروه جهادی با اتوبوس سیار به مناطق محروم رفته و نسبت به واکسیناسیون جامعه هدف اقدام می کنند.
وی همچنین ضمن قدردانی از شهرداری بابت در اختیار گذاشتن یک واحد اتوبوس برای این طرح خداپسندانه اظهارداشت:بعد از در اختیار قرار دادن اتوبوس توسط اتوبوسرانی به ما خودمان دستگاه را تعمیر و تجهیز  و آماده خدمت رسانی شدیم.
مهرفر از شهرداری و شورای شهر خواست طبق قول مساعدی که دادند نسبت به در اختیار گذاشتن و تجهیز 4اتوبوس دیگر نیز اقدام کنند تا روند واکسیناسیون در مناطق حاشیه ای و محروم تسریع شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  به خدمت بی منت اعضای گروه جهادی اشاره کرد و افزود: این گروه در کنار برپایی مراسم ها و گرامیداشت مناسبت ها،  تا کنون برنامه های مختلفی از جمله رزمایش های کمک مومنانه، پخت و توزیع غذای گرم نذری و با کیفیت، کمک‌ مالی جهت تهیه مصالح ساختمانی افراد و خانواده های نیازمند و همچنین جمع آوری کمک ها و نذورات مردم به ویژه خیرین و توزیع آن بین خانواده ها و افراد مستحق فعالیت کرده است.
وی به فعالیت های این گروه جهادی برای خوداشتغالی بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق تفاهم نامه ای که  با اداره کار و امور اجتماعی و فنی و حرفه ای منعقد شده است تا کنون برای 8 هزار بانوی بی سرپرست و بد سرپرست کارگاه خود اشتغالی برگزار شده و این بانوان توانسته اند وارد چرخه کار و تولید شوند.
وی ادامه داد: در این راستا برای بانوانی که آموزش دیده اند کارگاه های خوداشتغالی راه اندازی کردیم و این افراد می توانستند در نمایشگاه محصولات خود را به فروش برسانند.
وی اظهار داشت: در بحث کرونا بسیاری از کارگاه های ما تعطیل شدند ولی ما ناامید نشدیم و تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و کارگاه های خود را به تولید ماسک و  شیلد تغییر دادیم و هم اکنون 8 مرکز در حال فعالیت هستند و بخشی از بانوان مشغول به کار شدند.
در ادامه رئیس پایگاه مقاومت در توضیح گروه جهادی« اخر الزمانی» می گوید: عده ای از اساتید علمی هیات دانشگاه پزشکان دندان پزشکان برخی افراد فنی مهندسین و بسیجی که دغدغه خدمت صادقانه به افراد محروم داشتند از 7 سال پیش دور هم جمع شدیم و ایده تاسیس گروه جهادی با عنوان« یاران آخر الزمانی» مطرح کردند.
محمد حسین صبا ادامه می دهد: اولین برنامه گروه ما با زلزله سر پل ذهاب شروع شد و سپس در بحث اربعین شرکت کردیم و دو سال کانکس های گروه در قالب داروخانه و بیمارستان سرپایی به زائران خدمت رسانی می کردیم.
وی می گوید: گروه های جهادی همیشه در همه عرصه ها پای کار هستند و در حال حاضر با توجه به بحث واکسیناسیون مناطق محروم با استفاده از ظرفیت اتوبوس شهرداری فعلا یک واحد سیار راه اندازی کرده ایم.
وی همچنین از راه اندازی بیمارستان 10 تختخوابی در مکان های مختلف شیراز برای مدیریت بحران خبر داد و می افزاید:در فاز اول در حال تجهیز داروخونه، اتاق عمل سرپایی، دندانپزشکی هستیم.
وی در خصوص هزینه های فعالیت های جهادی می گوید: پشتیبان اصلی خود بچه های جهادی هستند که امیدواریم مسئولان بیشتر به جهادگران توجه کنند تا بتوانیم در راستای خدمت رسانی بهتر گام برداریم.

 

کد خبر 155530

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید