پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
سه شنبه, ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۳۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هفتمین همایش منطقه ای شعرعاشورایی با حضور شعرای استان های مرکزی، قم، البرز، قزوین و همدان برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، حسین محمودی فر در «هفتمین همایش منطقه ای شعرعاشورایی» ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت اربعین حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و یاران باوفایش ابراز داشت: فراخوان این همایش در تیرماه سال جاری به استان های مرکزی،قم،البرز،قزوین و همدان ارسال شد.

وی افزود: این همایش با اهداف تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعرآیینی و گسترش هرچه بیشترآن، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی برگزار شد.

محمودی فر موضوعات این همایش را اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا،  ولایت مداری حضرت ابوالفضل(ع)، دفاع مقدس آئینه نهضت عاشورا، حاج قاسم سلیمانی شهید قرن 21 دشت نینوا، شهدای مدافع حرم دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه ادامه داد: در نهایت 205 اثر به دبیرخانه همایش ارسال گردید که پس از داوری 8 اثر انتخاب که در روز همایش به قرائت اشعار خود پرداختند.

 معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی در این همایش عنوان داشت: پایداری و مقاومت رزمندگان در عملیات های مختلف را رمز پیروزی دانست و گفت تنها کسانی در صحنه نبرد ایستادگی می نمایند که به خداوند متعال توکل نمایند و در هر زمان و مکانی از یاد خدا غافل نشوند.

علی میرزایی گفت: راز و نیاز عارفانه و مناجات های خالصانه و زیبا و دعاهای عاشقانه در کنار نماز و قرآن توانست روحیه انقلاب و شهادت طلبی را بوجود آورد و پیروزی از آن ملت عزیز ایران شود.

در پایان با نظر هیات داوران همایش از برگزیدگان با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد:

1-محمودیوسفی از استان البرز رتبه اول

2-محمدرضا نادعلیان از استان قم رتبه دوم

3- مجتبی خرسندی از استان قم رتبه سوم

برگزیدگان:

4- علی رحمتی از استان مرکزی- ساوه 

5-مصطفی جعفــری از استان البــرز

6- محسن کاویانــی از استان قــم

7- سمیرا یکّه تاز-از استان مرکزی-زرندیه

8-سید محمد حسین ابوترابی-از استان قزوین

 

کد خبر 155699

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید