جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۷
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: هیچ منبع علمی پیرامون بیماری زا بودن دکل های مخابراتی وجود ندارد.
  1. به گزارش پیام خبر، فرشید ایزدی، در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: امیدوارم بتوانیم رهروان راستین ائمه اطهار (ع) باشیم.
ممدیر مخابرات منطقه فارس با اشاره به موضوع آنتن دهی تلفن همراه و «همراه اول» در شیراز، گفت: با شروع مهرماه درخواست مردم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت افزایش یافت و از آنجا که آموزش ها همچنان مجازی است بار ترافیکی شبکه ما افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه تقویت پوشش و آنتن دهی در سطح استان و شیراز را انجام دادیم، اظهار کرد: طی سه سال گذشته 472 سایت در سطح استان ارتقا داده شد که تکنولوژی 2G با پهنای باند کم بوده به 3G و 4G و پهنای باند زیاد تبدیل شده است که 82 ارتقا مربوط به شهر شیراز و 390 ارتقا به سایر شهرستان ها بوده است.
ایزدی با یادآوری این مطلب که طی این مدت 174 سایت جدید 4G به جمع سایت های مخابرات فارس اضافه شدند، افزود: 44 سایت جدید مربوط به شهر شیراز بوده است و پوشش شبکه ما نسبت به قبل بهتر شده اما با توجه به افزایش نیاز مردم در برخی نقاط دچار مشکل هستیم.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس هم دغدغه این موضوع را داشتند و به حق هم بوده و ما در حال پیگیری هستیم، افزود: برای رفع این مشکل باید چه کار کرد و چند نوع مشکل وجود دارد، اولین مشکل اینست که زمانی که سایتی به تکنولوژی جدید ارتقا می دهیم به خاطر افزایش پهنای باند، برد آن سلول کاهش پیدا می کند و بین سلول ها فاصله ایجاد می شود و باید بین سلول ها با سایت جدید پر کنیم و برای رفع این نقیصه بدون اضافه کردن سایت هم راهکار دیگری وجود ندارد و اگر 5G هم بیاید باید تعداد سلول ها افزایش یابد.
ایزدی اضافه کرد: برای ایجاد سایت نیاز به اخذ مجوز داشتیم و یک مقدار این اخذ مجوز دچار مشکل بوده است که امیدوارم شورای اسلامی شهر و شهرداری جدید همکاری بیشتری داشته باشند، البته شورا و شهرداری قبل هم همکاری داشتند اما نیاز بود سرعت عمل بیشتری شکل می گرفت.
وی ضمن اشاره به دوگانگی بین مردم یک منطقه هم گفت: برخی نقاط هم مجوز صادر شده و زمان نصب سایت، برخی مردم جمع می شوند و به شیوه های گوناگون با ایجاد خلل، اجازه ایجاد سایت در آن منطقه را نمی دهند، البته در همان کوچه و محله هم عده زیادی هستند که متقاضی اینترنت و تلفن همراه هستند و این دوگانگی بین مردم وجود دارد.
مدیر مخابرات منطقه فارس با یادآوری این مطلب که شاید از ظاهر دکل ترس ذهنی وجود داشته باشد، اضافه کرد: هیچ مقاله قطعی و علمی در جهان در مورد بیماری زا بودن دکل های مخابراتی وجود ندارد و شرکت های سازنده استانداردهای جهانی دارند.
وی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات ناظر بر اجرا هستند، افزود: سازمان تنظیم مقررات به صورت 24 ساعته تشعشعات چک می شود و تشعشعات در شیراز بسیار کمتر از میزان میانگین و استاندارد جهانی است.
وی با اشاره به اینکه سایت های مخابراتی با تجهیزات
«نوکیا» و «هواوی» ایجاد می شود که اگر مشکل داشت کشورهای اروپایی هم از آن استفاده نمی کردند، اظهار کرد: مردم هرچه به دکل نزدیک تر باشند بهتر است چرا که گوشی زمان اتصال به نزدیک ترین دکل متصل می شود و هرچه گوشی به دکل دورتر باشد، موج بیشتری ایجاد و سعی می کند خود را به شبکه متصل کند و شارژ باتری زودتر تمام می شود، پس هرچه نزدیک تر باشد ارسال این امواج بین گوشی و سایت مخابراتی کمتر است و هرچه شبکه یکپارچه تر داشته باشیم، انرژی امواجی که به سر ما می رسد کمتر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه همه در خانه wifi دارند و همسایگان هم wifi دارند که این چند wifi خودش موج ایجاد می کند، افزود: همه آنها موج دارند که فرکانس آنها مشخص است و ما چه بخواهیم چه نخواهیم در شبکه موجی قرار داریم و این موج دکل در میان سایر موج ها به حساب نمی آید.
ایزدی با اشاره به اینکه تا ابتدای سال 1401 تعداد 99 سایت جدید را در شیراز را راه اندازی خواهیم کرد که یاری مردم و همراهی مسئولین امر را نیاز دارد، اظهار کرد: ما هرچه تلاش می کنیم برای ارتباط بیشتر مردم است و برای نقاط حساس شیراز و شهرستان ها تجهیزات داریم ولی تجهیزات برای تمام پروژه ها به علت تحریم تجهیزات وجود ندارد.
ایزدی ضمن اشاره به اینکه اینترنت برای استفاده از برنامه «شاد» در سطح کشور رایگان است، افزود: در برخی نقاط سکوت در میان مکالمه شکل می گیرد که نشان از نصب تقویت کننده غیرمجاز توسط مردم وجود دارد.
مدیر مخابرات منطقه فارس افزود: شاید مشکل چند واحد حل شود ولی اختلال در شبکه ایجاد می کند و مردم می توانند از تقویت کننده مجاز از سازمان تنظیم مقررات تهیه کنند که مشکلی برای شبکه به وجود نیاورد، در منطقه بلوار «شهید قدوسی» مشکل شبکه وجود ندارد ولی تقویت کننده های غیرمجاز در آن منطقه زیاد است.
وی از حضور 2 تیم بهینه ساز از تهران، در شیراز خبر داد و گفت: با بهینه سازی می توان بخشی از مشکل شبکه را رفع کرد اما عمده مشکل با ایجاد سایت جدید رفع می شود.
وی با اشاره به اینکه اگر سرعت ایجاد سایت بیشتر شود، تجهیزات بیشتری در استان می ماند وگرنه به سایر استان ها تخصیص می یابد، اضافه کرد: در محله های بلوار «شهید محلاتی»، خیابان «شهید آقایی»، شهرک «گلستان»، شهرک «شهید بهشتی»، منطقه «شیمی گیاه»، 2 نقطه در بلوار «شهید مدرس»، خیابان «شبان» و بلوار «شهید سلیمانی (کوهسار مهدی)» دچار مشکل شبکه هستیم و با بررسی شبکه اگر ملک فردی برای نصب سایت مخابراتی مناسب باشد حاضر هستیم اجاره نصب سایت را به صاحب ملک بپردازیم و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مخابرات مرکزی فارس واقع در شیراز - خیابان «قصردشت» - نرسیده به خیابان «ولیعصر (عج)» مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه هرچه سایت ها افزایش یابد، سرعت اینترنت افزایش می یابد، افزود: با توجه به شرایط کرونا، بیشترین حجم فعالیت را داشتیم و یک پای برپایی برنامه های مجازی مخابرات است.
وی در پایان عمده کمبود باتری سایت های مخابراتی را، به خاطر سرقت دانست و بخشی هم برای تامین باتری مشکل داشتیم که سعی می کنیم تا اوایل سال آینده برطرف شود، گفت: از مردم می خواهم اگر فردی مشکوک به سرقت تجهیزات مخابراتی هست، موارد را به نیروی انتظامی گزارش کنند.

 

کد خبر 156262

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید