پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر نیرو گفت: متاسفانه روند پیشرفت طرح ها در شهرستان کازرون کند است و پروژ های سد نرگسی، تصفیه‌خانه و بیمارستان، نیازمند تسریع در روند اجرا هستند.

به گزارش پیام خبر، علی اکبر محرابی در بازدید از روند طرح های موجود شهرستان کازرون با بیان اینکه یکی از سد های مهم استان ، سد نرگسی است افزود :این سد به عنوان یکی از منابع تامین کننده آب شرب، کشاورزی و صنعت در شهرستان کازرون است . او در ادامه عنوان کرد : حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که با رایزنی برای افزایش سرعت این پروژه  تلاش میکنیم که تا پایان سال آینده این سد به مرحله آبگیری برسد و به مرور مورد استفاده مردم قرار گیرد . محرابی با بیان اینکه  یکی از راهکارهای مهم تامین آب مورد نیاز، انتقال آب دریا به فلات مرکزی و استان‌های مختلف است ، تاکید کرد :تامین آب مطمئن برای شرب، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار خواهد داشت همچنین  وزیر نیرو اعلام کرد که یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم، تامین آب فلات مرکزی ایران، از طرق مختلف خصوصا اجرای طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس است. او با یادآوری اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس قرار است از طریق سه کریدور شرقی، غربی و مرکزی انجام شود، گفت: تاکنون هشت کنسرسیوم آمادگی خود را برای اجرای این پروژه اعلام کرده‌اند. محرابی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قرار است سد نرگسی  قرار است به صورت اجرای شبکه آبیاری به شکل خط لوله اجرا شود اعلام کرد : این پروژه  باید سال آینده اجرا و ضمن تامین آب کشاورزی، زمینه تامین آب شرب نیز فراهم کند. وزیر نیرو همچنین از گلایه های مردم نسبت به بیمارستان کازرون گفت و عنوان کرد :ین پروژه بیش از ۱۰ سال قبل آغاز شده و با توجه به پیگیریهای عباسی نماینده محترم، مدتیست که کار ادامه یافته است. محرابی اجرا و تکمیل این بیمارستان را از مصوبات مورد نظر در سفر هیئت دولت دانست و اضافه کرد: تصفیه‌خانه کازرون نیز از پروژه‌هاییست که سال‌ها قبل آغاز شده و امیدوار هستیم براساس صحبتهای پیمانکار و مجری، طی ماه‌های آینده آماده بهره برداری شود.

  1. وزیر نیرو همچنین از پیش‌بینی ۱۴ مصوبه در حوزه صنعت آب و برق برای فارس در سفر استانی هیئت دولت خبر داد و گفت: بعد از نهایی شدن این مصوبات، آنها را رسانه‌ای خواهیم کرد.

 

کد خبر 157181

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید