سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ۰۰:۴۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به شهرستان پاسارگاد مطرح شد؛

امید اهالی پاسارگاد به دولت سیزدهم برای برداشتن چتر امنیتی از این شهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به شهرستان پاسارگاد بر توسعه این شهرستان با ظرفیت‌های بی‌بدیل در حوزه گردشگری و کشاورزی تاکید کرد و نخبگان و علمای بخش پاسارگاد نیز برداشته شدن چتر امنیتی را از این شهر از دولت سیزدهم خواستار شدند.
به گزارش پیام خبر به نقل از ایرنا،محمدمهدی اسماعیلی که پنجشنبه به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری همزمان با سفر استانی هیات دولت به فارس به پاسارگاد سفر کرده بود، پس از استقبال رسمی مدیران این شهرستان پاسارگاد بر سر مزار شهدای گمنام این شهرستان در دامنه کوه‌های سعادت شهر حاضر شد و خاکی و سنگبه مقام والاخی بودن این مسیر وزیر را تحت تاثیر قرار داد و این موضوع را در اولویت بررسی هیات دولت عنوان کرد که بزودی اعتباری برای بهسازی این مسیر تخصیص یابد.
در ادامه این سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از  ساختمان در حال احداث فرمانداری شهرستان بازدید کرد و وعده داد که تامین اعتبار  مورد نیاز این طرح در اولویت قرار خواهد گرفت.
اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید گفت: ساختمان فرمانداری پاسارگاد ۲ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد و برای تکمیل، نیازمند اعتبار کافی است که این مساله در سطح کشور پیگیری خواهد شد.
**دولت سیزدهم چتر امنیتی را از سر پاسارگاد بردارد
امام جمعه بخش پاسارگاد از توابع شهرستان پاسارگاد فارس در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه‌های عمرانی این شهرستان گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم چتر امنیتی را از سر این شهرستان برداشته زمینه بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری میراث باستانی پاسارگاد برای توسعه منطقه و تامین معیشت مردم را فراهم کند.
حجت الاسلام محمد پردل افزود: ساکنین بخش پاسارگاد با وجود میراث داری از تاریخی ایران باستان به دلیل وجود نگاه امنیتی برخی نمی‌توانند از این ظرفیت بالا این منطقه بهره ببرند.
وی ادامه داد: هیچ درمانگاه شبانه روزی و امکانات کافی در این منطقه وجود ندارد و موزه پاسارگاد نیز در نزدیکی آرامگاه کوروش حدود ۵۰ سال رها شده و کار تکمیل آن متوقف مانده است.
وی اضافه کرد: پاسارگاد یکی از نقاط گردشگرپذیر مهم کشور است اما در طی سالیان گذشته استفاده درستی از این پتانسیل نشد که امیدواریم این موضوع و توسعه گردشگری و درآمد مردم مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه بخش پاسارگاد با بیان اینکه این منطقه از وجود امکانات مذهبی و فرهنگی نیز بی بهره است،گفت: ساختمان بخشداری پاسارگاد در مدرسه‌ای فرسوده قرار دارد و شهرداری پاسارگاد نیز در ساختمانی قدیمی است و نیاز است که بودجه ای برای این منطقه در نظر گرفته شود.
پردل تاکید کرد: ورودی منطقه نیز در شان پاسارگادمجموعه تاریخی پاسارگاد ثبت شده در میراث جهانی یونسکو نیست و مردم باید از این منابع غنی گردشگری بهره ببرند نه اینکه برای تامین معاش خود برای چیدن بنه به ارتفاعات بروند و برای یک لقمه نان با انواع مشکلات مواجه شوند.

 

کد خبر 157200

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید