جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ۰۰:۵۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فارس با توجه به ظرفیت‌هایی که در گردشگری دارد بسیار عقب‌مانده و بافت فرسوده میان دو حرم شیراز باعث آبروریزی است.

به گزارش پیام خبر به نقل از مهر، عزت الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری فارس بیان کرد: فارس اولین استان کشور در حوزه میراث فرهنگی است و در تمامی حوزه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و سایر انواع ١٧ گانه گردشگری فارس دارای جایگاه ویژه است.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوباتی که در سفر تصویب شد ٨٠ میلیارد تومان به استان فارس اختصاص یافت که بخش قابل توجه‌ای از این اعتبار برای مرمت آثار باستانی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که بخش دیگری از این اعتبارات شهرهای کوچک در نظر گرفته شده است.

ضرغامی ادامه داد: مقبره حافظیه با توجه به ابعادی که در جهان دارد تنها یک هکتار وسعت داشته اما باید طرح سه هکتاری توسعه حافظیه اجرایی شود و اجرایی شدن این طرح نیازمند دریافت تسهیلات بانکی است که امید است با همکاری استانداری فارس این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در حوزه بوم‌گردی وجود دارد موجب شده تا برخی از این فعالین حوزه گردشگری با مشکل مواجه شوند و نتوانند تسهیلات بانکی مناسبی دریافت کنند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات مشترک استان فارس موضوع حریم‌های قانونی است از این رو در برخی از شهرستان‌ها به علت این مشکل قانونی دارای مشکلاتی اند از این رو باید قانون حریم‌های قانونی ابنیه تاریخی تغییر کند.

وی افزود: شرایط در بافت فرسوده میان حرم های سید علی الدین حسین (ع) و احمد ابن موسی (ع) آبروریزی ملی است از این رو باید این مناطق بهبود یافته و در مسیر درستی قرار بگیرد.

 

کد خبر 157203

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید