جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
جمعه, ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی :

پیروزی تیم های برزیل ، آرژانتین و شیلی

برزیل با پیروزی پرگل مقابل اروگوئه صدرنشینی خود را در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را تثبیت کرد.

به گزارش پیام خبر ، در هفته ۱۲ از مرحله نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی ، بامداد جمعه تیم برزیل با درخشش نیمار با نتیجه پرگل ۴-یک میهمانش اروگوئه را شکست داد .

در این دیدار نیمار بازیکن سرشناس تیم ملی برزیل و باشگاه پاریسن ژرمن در دقیقه یازده نیمه نخست گل اول را به ثمر رساند و در دقیقه ۵۹ و ۸۵ نیمه دوم زمینه ساز گل سوم و چهارم این تیم برای رافینیا و گابریل باربوسا شد.

گل دوم برزیل هم روی پاس فرد بازیکن منچستریونایتد و تمام کنندگی رافینیا بازیکن باشگاه لیدزیونایتد به ثمر رسید تا رافینیا در این مسابقه دبل کند.

تک گل اروگوئه در این بازی توسط لوئیز سوارز روی یک ضربه ایستگاهی زیبا در دقیقه ۷۷ نیمه دوم وارد دروازه ادرسون سنگربان برزیل شد.

شاگردان تیته در تیم برزیل با این برد و ۳۱ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول منطقه آمریکای جنوبی ایستادند تا به صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک تر شوند.

در دیگر بازی بامداد امروز ، تیم آرژانتین با تک گل مارتینز مهاجم باشگاه اینترمیلان ایتالیا که در دقیقه ۴۳ نیمه نخست وارد دروازه پرو شد به هفتمین برد خود دست یافت تا با ۲۵ امتیاز در مکان دوم جدول جای بگیرد.

تیم شیلی در ورزشگاه خانگی خود با دو گل اریک پولگار که در دقایق ۱۸ و ۳۷ نیمه نخست به ثمر رسید و بریرتون در دقیقه ۷۳ نیمه دوم ، با ۳ گل پیروز ونزوئلا را مغلوب کرد و با ۱۳ امتیاز در رده ششم جدول منطقه آمریکای جنوبی باقی ماند.

تیم بولیوی در مسابقه دیگر این منطقه با ۴ گل پاراگوئه را از پیش رو برداشت  و ۱۲ امتیاز جایگاه هشتم جدول را به خود اختصاص داد.

دیدار تیم های کلمبیا و اکوادور هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا اکوادور و کلمبیا به ترتیب با ۱۷ و ۱۶ امتیاز در مکان های سوم و چهارم جدول رده بندی رقابت های باقی بمانند.

 

کد خبر 157252

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید