پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۰:۵۶
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت:رسانه ها مهمترین لشکر انقلاب اسلامی در دوره جدید هستند و این لشکر تمام توانمندی خودش را در راستای تحقق انقلاب اسلامی به کار ببندد.




به گزارش پیام خبر، سردار ابوالفضل شکارچی در جلسه هم اندیشی با رسانه ها با بیان اینکه در طول 43 سال انقلاب اسلامی تهدید های زیادی داشتیم  افزود:  بنده 197 تهدید را دسته بندی کردم و این تهدیدها به لحاظ وزن و ضریب اهمیت متفاوت هستند یکی از این تهدیدها هشت سال دفاع مقدس است که در آن 30 کشور روبروی ما ایستاد.

وی با یادآوری این مطلب که میانگین یک روز بدون تهدید برای نظام اسلامی وجود نداشته است، افزود: همه دنیا بسیج شده و دست به دست هم داده و روبروی این نظام ایستاده اند.

بازرس ویژه ستاد نیروهای مسلح اضافه کرد: برای مقابله با این تهدید ها بیش از 220 هزار شهید و بیش از 400 هزار جانباز تقدیم اسلام و انقلاب شده است و هزاران خانواده و زن بی سرپرست و هزاران کودک یتیم شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: جمهوری اسلامی با صلابت روبروی دشمن ایستاده است و تاریخ ثابت کرده هر کس با صلابت ایستاد به پیروزی می رسد زیرا درون صلابت قدرت و هیبت هم وجود دارد و این تفاوت یک کشور با تمام کشورهای دنیاست که بخشی از این صلابت محصول عملکرد صحیح رسانه های این کشور است.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ارتش مثلا قدرتمند آمریکا صلابت ندارد و هرگاه احساس خطر می کند فرار می کند، آنها از روبروی یک گروهک که هیچ نداشت نیز فرار کردند ولی جوانان با صلابت ایران اسلامی برای اینکه به دین، ناموس و کشور آسیب وارد نشود از جان خود گذشتند. سردار شکارچی با اشاره به تهدیدات نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز تهدید دشمنان از تهدید سخت به سمت تهدید نرم جابجا شده اند.

وی افزود: دشمن اکنون جرات چپ نگاه کردن به ما ندارد و به همین دلیل از رسانه که برنده ترین ابزار است استفاده می کند و به همین دلیل امروز رسانه ها باید هزاران بار بیشتر از گذشته منسجم تر و دقیق تر فعالیت کنند.

سردار شکارچی تصریح کرد: اگر بخواهیم سه راهبرد مهم «پیش بینی»، «پیشگیری» و «اقدام» را در حوزه جنگ نرم نداشته باشیم، بازنده هستیم.

وی افزود: در حوزه پیش بینی خیلی ضعیف هستیم اما دشمن اندیشکده زیادی در این رابطه دارد و کسی که اهل پیش بینی نیست در پیشگیری هم ضعیف است و پیش بینی و پیشگیری توام با یکدیگر به اقدام مناسب منجر می شود.

مسئول روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: کسی که پیش بینی و پیشگیری را مناسب انجام دهد، دارای میدان کنش می شود و به دشمن هجوم می برد و بالغ بر 90 درصد اقدامات رسانه ای ما واکنشی است که اگر می خواهیم در این جنگ خطرناک موفق شویم باید در این 2 بخش موفق عمل کنیم.

وی عنوان کرد: دشمن ما را سرگرم مسائل داخلی می کند و یکی از راهبردهای دشمن این است که سطح انتظارات مردم را بیشتر از سطح دارایی هایی کشور کند و باید دقت کنیم که وارد عملیات فریب دشمن نشویم.

سردار شکارچی با اشاره به دوام آوردن در تحریم ها گفت: ما در اوج تحریم ها بدون اتکای دیگران نیازهای خود را برآورده می کنیم و اگر رسانه این موضوع را درست معرفی نکند وارد عملیات فریب دشمن می شویم.

وی ادامه داد: هنوز آسیب شناسی در حوزه رسانه ای شکل نگرفته و به صورت جزیره ای فعالیت می کنیم و هر کسی برای اقتدار نظام در صحنه آمده است اما لازم است هم افزایی رسانه ای توسط هر استان به وجود آید و هم افزایی رسانه ای زیر سئوال بردن استقلال هر رسانه نیست.

سردار شکارچی رسانه ها را مهمترین لشکر انقلاب اسلامی در دوره جدید دانست و عنوان کرد: این لشکر تمام توانمندی خودش در راستای تحقق انقلاب اسلامی است و کسی حق ندارد از خط انقلاب اسلامی خارج شود و وقتی خارج شد آن رسانه، رسانه دشمن است.

سردار شکارچی تاکید کرد: رسانه ها نباید زمان پیگیری و مطالبه از یک مسئول خطاکار را با زمان حمله دشمن همزمان کنند، چرا که آن زمان کار به نفع دشمن پیش می رود و باید اول تو دهنی به دشمن زده شود سپس تو دهنی دوم به مسئول خطاکار زده شود و رخ نمایی در حوزه نظامی می تواند پیشگیری را انجام دهد.

وی ادامه داد: اسلام افراط و تفریط را مردود می شمارد و در هر حوزه ای این موضوع غلط است و افراط در جنگ رسانه ای باعث می شود رسانه به اسارت دشمن درآید و تفریط باعث می شود رسانه توسری خور دشمن شود.

سردار شکارچی تاکید کرد: دنیا روی ایران حساب باز کرده است و اگر انقلاب اسلامی و مقوله جمهوری اسلامی نبود، امروز قدرت آمریکا رو به افول نبود و قدرتش سه برابر شده بود و همه ضعیف های جهان زیر چکمه هایش له شده بودند.

وی افزود: امروز پابرهنگان در اقصی نقاط جهان پرچم آمریکا را به آتش می کشند و رسالت اصلی توسعه، حفظ ارزش های دینی انقلابی و ملی است و انقلاب بدون دین به معنای توقف است.

 

کد خبر 158158

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید