جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۵:۲۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل بیمه سلامت فارس از افزایش هزینه های درمان بیماران کرونا در استان فارس به دلیل شمار پیک های شیوع و افزایش درمان سرپایی این بیماران خبر داد.

به گزارش پیام خبر، فرهاد لطفی امروز سه شنبه 4 آبان ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت که از روز گذشته آغاز شد با اشاره به اینکه از جمعیت حدود پنج میلیونی استان بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش این بیمه قرار دارند، تاکید کرد: حدود یک میلیون 647 نفر بیمه روستایی وجود دارد که هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی کنند که معادل 61 درصد بیمه شدگان هستند، همچنین 553 هزار نفر بیمه سلامت همگانی معادل 20 درصد بیمه شدگان این سازمان هم حق بیمه پرداخت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه 344 هزار نفر کارکنان دولت که حق بیمه پرداخت می کنند که معادل 13 درصد بیمه شدگان است، افزود: 26 هزار نفر بیمه ایرانیان هستند که حق بیمه پرداخت می کنند و معادل یک درصد بیمه شدگان می شود و سایر اقشار نظیر طلاب و بنیاد شهید و بهزیستی معادل پنج درصد حق بیمه های خود را پرداخت می کنند، در مجموع بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر حق بیمه پرداخت نمی کنند که باید از بخش دولتی استفاده کنند.

لطفی با اشاره به اینکه 10 درصد اعتبار بیمه سلامت کشور به فارس اختصاص یافته است، افزود: بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار درمان بیمه سلامت در فارس است، اکنون بدهی نداریم مگر سندی باشد که در حال بررسی است.

وی اظهار کرد: بیش از 64 درصد اعتبارات ما به دولتی ها می رسد و 26 درصد بخش خصوصی و 9 و نیم درصد هم به پزشکان خانواده شهری تعلق می گیرد.

لطفی با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه هم با بیمارستان ها دولتی و دانشگاهی تسویه حساب کردیم، اظهار کرد: پزشکان هرچه به سمت نسخه نویسی الکترونیکی بروند پرداخت ها سریع تر اتفاق می افتد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس یادآور شد: بیش از 30 درصد مراجعات بخش خصوصی استان به بیمارستان «کوثر» می رسد و حساب بیمارستان های خصوصی تا مرداد ماه امسال تسویه حساب شده و نسخه های کاغذی داروخانه ها تا پایان تیرماه و نسخه های الکترونیکی تا پایان مرداد پرداخت شده و خسارت ها هم تا شهریور سال جاری تسویه شده است.

وی با اشاره به اینکه پزشکان خانواده شهری علی الحساب تا پایان شهریور پرداخت کردیم، تاکید کرد: پرداخت ها بسیار بروز است و منتظر وصول مستندات برای پرداخت های بعدی به پزشکان خانواده هستیم.

لطفی بر لزوم ابراز مشکلات بیمه ای توسط مردم به بیمه سلامت و ارائه شکایت ها، هم گفت: اگر مردم حق خود را مطالبه کنند ما به دنبال رفع مشکل آنان خواهیم بود و از این رو تلفن گویای 32111118 071 برای دریافت شکایات در نظر گرفته شده است و سامانه #1666* برای دریافت تاریخ اعتبار بیمه ای هم ایجاد شده است که تمام افراد از هر بیمه ای می توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: افرادی که حق بیمه نمی پردازند می توانند در سامانه غیرحضوری به آدرس Eservices.ihio.gov.ir نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند و همچنین مردم می توانند از طریق سرشماره 1666 به صورت 24 ساعته با بیمه سلامت تماس حاصل کنند.

 

کد خبر 158749

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید