جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۲۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون پژوهش، سنجش آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: 14 درصد و 400 میلیون شغل تمام وقت از بین رفته است و در دوره کرونا فناوری های دنیا سرعت بیشتری در حال انتشار هستند و 97 شغل جدید ایجاد می شود در چنین شرایطی مهارت آموزی و ارتقای مهارت نقش ویژه ای دارد.

به گزارش پیام خبر، علی حسین شهریور، در مراسم اختتامیه بخش فناوری طراحی گرافیک و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که در مجتمع «شهید آیت الله ربانی شیرازی» شیراز برگزار شد، گفت: از میزبانی بسیار شایسته استان فارس در برگزاری مسابقات این 2 رشته تشکر می کنم.

معاون پژوهش، سنجش آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در دوره انقلاب چهارم صنعتی هستیم و در این دوره دیجیتالی شدن و فناوری جدید شرایط خاص را برای دنیای کار فراهم کرده است و پیشرفت تکنولوژی باعث تحول در زندگی ها شده و حتی رابطه کارگر و کارفرما هم باید تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه هزاران فرصت شغلی تحت تاثیر دنیای دیجیتال از بین رفته و از بین خواهد رفت و عملا فناوری آینده کار را تحت تاثیر قرار داده و با آن گره خورده است، گفت: از این رو لازم است موضوع مهارت آموزی در دستور کار قرار گیرد.

شهریور با اشاره به اینکه بسیاری از مردم که مشاغل سنتی دارند باید نسبت به تغییر آن اقدام کنند، اضافه کرد: تا سال 2025 میزان 85 میلیون شغل مختلف از بین می رود و 80 میلیون نفر از کارفرماها از دیجیتالی شدن کارها استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا خسارت زیادی به اقتصاد جهانی داشت، اظهار کرد: 14 درصد و 400 میلیون شغل تمام وقت از بین رفته است و در دوره کرونا فناوری های دنیا سرعت بیشتری در حال انتشار هستند و 97 شغل جدید ایجاد می شود در چنین شرایطی مهارت آموزی و ارتقا مهارت نقش ویژه ای دارد.

شهریور با اشاره به اینکه این باعث می شود برای حفظ شغل و یا رفتن به سوی فناوری جدید کمک می کند، افزود: سیر تحول بسیار شتایان است و نیروی کار مهارت های زیادی را نیاز خواهد داشت و با توجه به سرعت فزاینده فناوری، لازم است مهارت آموزی مادم العمر باشد.

معاون پژوهش و سنجش سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه مهارت آموزی از با کیفیت باشد به تداوم کار شرکت های کوچک کمک می کند و بهره وری و نوآوری را به همراه خواهد داشت، افزود: همه دنیا بر توسعه آموزش های مهارتی وافق شده اند ولی متاسفانه در کشور ما سرمایه گذاری در این حوزه بسیار ضعیف است و این یک خطر برای کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه مهارت افرایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: 575 نفر در 33 رشته با هم رقابت می کنند و مقام اول هر رشته به مسابقات 2022 جهانی چین اعزام می شوند.

 

کد خبر 158983

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید