سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
یکشنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۶:۱۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه

تعلل مدیران سرخابی در کسب مجوزهای حرفه ای afc؛

تیم های سرخابی پایتخت در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند

رسانه های اماراتی و عربستانی تیم های حذف شده لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را که موفق به کسب مجوزهای حرفه ای نشدند اعلام کرد که نام استقلال و پرسپولیس هم در آن مشاهده می شود.

به گزارش پیام خبر ، از صبح امروز رسانه های داخلی و برخی رسانه های کشورهای امارات و عربستان ، تیم هایی حذف شده لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد را که مجوزهای حرفه ای afc را کسب نکردند اعلام کرد که نام دو تیم مطرح پرسپولیس و استقلال نیز در آن به چشم می خورد .

حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع گفت : هنوز رای رسمی در خصوص حذف پرسپولیس و استقلال صادر نشده است و باید اعضا AFC رای خود را صادر کنند و تا امشب هم برای این کار زمان دارند و تا این لحظه رای قطعی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته است.

صحبت های سخنگوی فدراسیون فوتبال در حالی مطرح می شود که داریوش مصطفوی، عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بیان کرد : کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست مهلت برای استقلال و پرسپولیس را قبول نکرد و متاسفانه با وجود نامه‌ای که فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد، آن‌ها با درخواست ما مخالفت کردند؛ به همین دلیل قرار است سه‌شنبه مسئولان فدراسیون فوتبال برای اطلاع رسانی در این خصوص نشست خبری برگزار کنند.

او ادامه داد : من هر صحبتی در خصوص این ماجرا داشته باشم ممکن است اطلاعات مرتبط با این پرونده ناقص باشد، به همین دلیل قرار است در یک نشست خبری با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال ابعاد این پرونده به صورت شفاف اعلام شود تا هواداران، رسانه‌ها و اهالی فوتبال در جریان این موضوع قرار گیرند.

از جمله دلایل حذف تیم استقلال و پرسپولیس از فصل بعد لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا که afc روی آن دست گذاشته می توان به تعیین مالکیت باشگاه ها ، تسویه حساب مالیاتی سالیانه ، معرفی ورزشگاه اختصاصی ، تسویه بدهی های باشگاه ها ، بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها اشاره کرد.

با اینکه هنوز رسما خبر قطعی حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمان فصل آینده به طور رسمی اعلام نشده اما با توجه به شرایط ۲ باشگاه و مشکلات مالی فراوان ، نداشتن زیر ساخت های مناسب و همچنین شروط تعیین شده کنفدراسیون فوتبال آسیا ، باید این موضوع را قطعی دانست تا یک اتفاق و بی آبرویی بزرگ برای فوتبال ایران رخ دهد.

سوال بزرگ این است چرا در طول این سال ها تیم های استقلال و پرسپولیس که با انبوهی از مشکلات مالی و پرونده بازیکنان خارجی در فیفا درگیر و محکوم می شدند و در بخش مدیریتی نیز با مسائل مخالفتی دست به گریبان بودند توسط وزارت ورزش و جوانان که متولی این تیم ها بحساب می آید زیر ذره بین قرار نگرفته و رصد نشدند و از طرفی چرا این ۲ باشگاه پس از گذشت این همه سال و شعار وزیران مختلف ورزش و جوانان هنوز به بخش خصوص واگذار نشده و حوزه زیرساخت و کسب مجوزهای حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا لنگ می زننند.

قرار است در صورت رسمی شدن حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا ، تیم های باشگاهی ایران که مدارک کامل خود را به afc ارسال کردند مورد بررسی قرار گرفته و نام تیم های جایگزین کشورمان برای حضور در لیگ قهرمانان باشگاه های معرفی شوند.

از دیگر تیم های مطرح قاره آسیا که شرایط صدور مجوز حرفه ای afc را کسب نکردند می توان به الاتحاد ، الاهلی و النصر عربستان ، الوحده و العین امارات اشاره کرد.

با اینکه گفته می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه به طور رسمی اسامی تیم‌ های حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2022 را معرفی خواهد کرد اما به نظر می رسد قرار است حذف رسمی باشگاههای مطرح استقلال و پرسپولیس به زودی اعلام می شود.

 

کد خبر 159304

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید