پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وزیر کشور گفت: انتخاب اکثر استانداران در کشور محقق شده و تنها تعدادی باقی مانده است که در انتهای کار هستیم و در هفته آینده کار انتخاب استانداران در کشور تمام می‌شود.

به گزارش پیام خبر از اراک، استان مرکزی روز دوشنبه میزبان «احمد وحیدی» وزیر کشور بود که با هدف معارفه استاندار جدید این خطه در نشست شورای اداری شرکت کرد.

وزیر کشور در بدو ورود به اراک از سوی مسئولان استان مرکزی مورد استقبال قرار گرفت و سپس با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان مدافع حرم ادای احترام کرد. وحیدی در بدو ورود به استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و در مصاحبه‌ای بر اهتمام دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم تاکید کرد. وی با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه تولید، صنعت دارد، مسئله‌شناسی حوزه صنعت را ماموریت جدی در پایتخت صنعت کشور عنوان کرد و بازگشت واحدهای صنعتی و اقتصادی به فرآیند تولید را ماموریت حلقه مدیریتی جدید این استان مطرح کرده است. البته وزیر کشور به این نکته نیز اشاره کرد که انتخاب اکثر استانداران در کشور محقق شده و تنها تعدادی باقی مانده است که در انتهای کار هستیم و در هفته آینده کار انتخاب استانداران در کشور تمام می‌شود. وزیر کشور اولین ماموریت و اقدام اساسی سکاندار مدیریت اجرایی در این استان را بازگرداندن شرکت‌های تولیدی و اقتصادی به (چرخه) روال تولید عنوان کرد و ضمن آنکه باروری ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و گردشگری در استان را نیز فصلی با اهمیت و جدی برای مدیریت اجرایی جدید در دیار آفتاب دانست. وزیر کشور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شاه‌کلید به فعلیت رساندن تمامی ظرفیت‌های این خطه به ویژه حوزه اقتصادی را در مسئله شناسی توسعه و همکاری همه‌جانبه تمامی بخش‌ها بیان کرد. وی دیار آفتاب را مزین و متبرک با نام بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و تقدیم ۶ هزار و ۲۰۰ شهید سرافراز را نشان از نقش موثر این خطه در اعتلای اهداف انقلاب اسلامی دانسته است. وحیدی، دلسوزی‌های نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی را برای حوزه صنایع ارزشمند دانست و تداوم حمایت‌ها را موجب راهگشایی در مسایل مختلف عنوان کرده است. وزیر کشور در نشست شورای اداری استان مرکزی عنوان کرد که دولت سیزدهم ریل خدماتش را بر اقتصاد مردم محور و بهبود بهره‌وری اقتصادی قرار داده و در این راستا تقویت امنیت سرمایه مالی توسط دولتمردان اولویت است و بخش خصوصی در سایه امنیت مالی می‌تواند نقش‌آفرینی موثر در اقتصاد داشته باشد. وحیدی شناخت ظرفیت‌ها، رشد بهره‌وری، اصلاح فرهنگ کار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و نخبگان را از عوامل مهم توسعه و رفع مشکلات کشور دانست و خواستار توجه جدی به ظرفیت‌های گردشگری برای درآمدزایی و اشتغال جوانان جویای کار شد. وی به صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی اشاره کرد و هدفگذاری بازارهای جهانی با استفاده از ظرفیت بالای صنایع بزرگ و تنوع تولید در استان را مورد تاکید قرار داد. وزیر کشور مزیت اقتصادی استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور را برجسته کرد و خواستار توسعه خوشه‌های صنعتی در این خطه شد. وحیدی پرداخت یارانه ۲ هزار میلیارد تومانی را در صورتی هدفمند دانست که در شکوفایی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد اما، اگر بدون برنامه توزیع شود سطح بهروری اقتصادی را کاهش می دهد و فساد ساز می‌شود. وزیر کشور به مدیریت استاندار سابق دیار آفتاب اشاره کرد که وی در شرایط دشوار اقتصادی تکالیف اجرایی را انجام داد و با اشراف بر مسایل استان موجب رشد و توسعه استان در بخش‌های مختلف شد. وی به استاندار جدید استان مرکزی توصیه کرد باید همه ظرفیت‌های استان را وارد میدان کرد و با استفاده از توانمندی مردمی این استان را به مرکز صدور فناوری و دانش و ایده‌های نو تبدیل کند.

 

کد خبر 160365

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید