پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ۰۱:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا ؛

سوریه هم مقابل یوزهای ایرانی حرفی برای گفتن نداشت

تیم ملی فوتبال ایران با شکست سوریه برای صعود به جام جهانی، تنها نیاز به پیروزی مقابل عراق دارد.

به گزارش پیام خبر، در هفته ششم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا و از گروه ، تیم ملی فوتبال ایران به میزبانی ورزشگاه فیصل عبداله اردن به مصاف سوریه رفت و با ۳ گل حریف خود را شکست داد.

تیم ایران از همان آغاز نیمه نخست کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت و در دقیقه ۱۸ احمد نوراللهی با شوتی سرکش می توانست دروازه سوریه را باز کند که با خوش شانسی تیم حریف، توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۳ سردار آزمون با پاس عمقی زیبای وحید امیری گل نخست ایران را به ثمر رساند و در دقیقه ۴۲ روی سانتر وحید امیری که با دست عمر السوما برخورد کرد، داور این دیدار با استفاده از کمک داور ویدئویی، نقطه پنالتی را نشان داد که این احسان حاج صفی بود که با ضربه ای دقیق، گل دوم ایران نیز وارد دروازه سوری ها کرد تا ملی پوشان فوتبال ایران نیمه نخست را با برتری ۲-صفر به پایان ببرد.

در نیمه دوم تیم ایران سعی بر حفظ نتیجه و استفاده از ضد حملات داشت که در دقیقه ۶۳ سردار آزمون با پاس زیبای وحید امیری مقابل دروازه می توانست زننده گل سوم باشد که این موقعیت عالی با بی دقتی مهاجم ایران به بالای دروازه رفت و در دقیقه ۸۹ علی قلی زاده روی یک حرکت انفرادی دیدنی گل سوم را به ثمر رساند و تیر خلاص را بر پیکره سوریه وارد کرد.

تیم ملی ایران مقابل برابر سوریه با ترکیب امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون به میدان رفت.

در پایان هفته ششم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A منطقه آسیا، تیم ایران با ۱۶ امتیاز جایگاه زا در صدرجدول تثبیت کرد و تیم کره جنوبی هم با شکست ۳-صفر عراق با ۱۴ امتیاز در مکان دوم قرار دارد.

در دیگر بازی گروه نخست تیم امارات با یک گل لبنان را از پیش رو برداشت تا با ۶ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار بگیرد.

در هفته هفتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا ، پنج شنبه هفت بهمن ماه تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی رودرروی عراق قرار می گیرد و با پیروزی در این مسابقه جشن صعود به جام جهانی قطر را جشن خواهد گرفت.

 

کد خبر 161220

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید