چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ۲۲:۳۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استاندار فارس در جلسه جامعه روحانیت شیراز:

روحانیت شیعه بدون وابستگی به دولت جامعه را هدایت می‌کند

استاندار فارس گفت: افتخار روحانیت شیعه این است که بدون وابستگی به دولت ها، تذکرات لازم به مسئولین می دهد و جامعه را در مسیر صحیح هدایت می‌کند.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه برنامه عملیاتی تکمیل خانه های عالم، مساجد و مصلاها برای چهار سال آینده در دستورکار قرار گرفته است، اظهارداشت: آمادگی روحانیون برای اعزام به روستاها و حضور فعال در مساجد می‌تواند موجب رونق فعالیت های مذهبی و دینی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه بازرسی از ادارات فارس مورد توجه مدیریت ارشد استان قرار دارد، افزود: با رویکردی جدید و عالمانه، برای پیگیری این مسئله تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد. وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با اخلاق مداری به دنبال تغییر مسیر مدیریت کشور است، تصریح کرد: در استان فارس نیز با رعایت انصاف و اخلاق برای احقاق حقوق مردم و خدمت رسانی بیشتر به جامعه، بهبود وضعیت مدیریت دستگاه های اجرایی را پیگیری می‌کنیم. استاندار فارس با بیان اینکه مسائل اقتصادی عمدتا ابعاد ملی داشته و منوط به تصمیمات کشوری است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم در سطح استان با هماهنگی اتاق اصناف و اتاق بازرگانی از گران‌فروشی و اجحاف به مردم و تولیدکنندگان جلوگیری کنیم. دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه استان فارس دارای بیشترین موقوفات کشور است، تاکید کرد: باید با فعال و پویاتر کردن موقوفات، انگیزه گسترش وقف را فراهم و مشکلات جامعه در حوزه‌های سلامت و آموزش کاهش دهیم. نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه این استان دارای مشکلات زیرساختی متعددی در زمینه آب و برق است و در سالهای گذشته حق استان پرداخت نشده است، اظهارداشت: بعضی از مشکلات مردم با تصمیمات مدیریتی قابل رفع است که متاسفانه در گذشته مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است. وی به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد استان فارس اشاره کرد و با تاکید بر این که در برابر نعمات الهی باید حقوق شرعی را پرداخت کنیم تا مشمول سنت لطف الهی قرار بگیریم، گفت: در راستای بهبود وضعیت بخش کشاورزی استان موضوع مکانیزه کردن و تغییر الگوی کشت به منظور بهینه کردن مصرف آب و نهاده ها در دستورکار مدیریت ارشد استان قرار دارد. دکتر ایمانیه با تاکید بر اهمیت طرح ۵۷ هکتاری شیراز، افزود: تلاش میکنیم با جذب اعتبارات لازم و همکاری دستگاه های مسئول، این طرح را پیگیری و اجرایی کنیم. استاندار فارس با قدردانی از دلسوزی و دغدغه های اساسی و موثر روحانیت شیراز، ادامه داد: تداوم حضور استاندار در جلسات جامعه روحانیت شیراز به منظور آشنایی با مشکلات جامعه و دیدگاه های روحانیت محترم، حتما در دستورکار مدیریت ارشد استان قرار خواهد داشت.

 

کد خبر 162536

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید