جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۵۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت مخابرات ایران با وجود اینکه بخشی از سودسهام عدالت را پرداخت نکرده، پیشنهاد کرده است با استفاده از مطالبات اش از دستگاه های دولتی، آن را به صورت تهاتر پرداخت کند و شرکت مخابرات ایران ۹۹۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب دارد.
به گزارش پیام خبر، در هفته‌های گذشته احسان همتی، مشاور مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، یکی از علل پرداخت نشدن بخشی از سود سهام عدالت به دارندگان این سهام را واریز نشدن این پول از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود؛ اما در مقابل مخابرات می‌گوید بدهی این شرکت بابت سود سهام عدالت، بسیار کمتر از طلبی است که از دستگاه‌های دولتی برای ارائه سرویس دارد و پیشنهاد می‌کندتمامی بدهی‌های این شرکت به دولت با طلب‌هایی که دارد تهاتر شود.
دکتر داود زارعیان، در این باره به پیوست گفت: «ما در ۱۲ سال خصوصی شدن مخابرات حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان پول به دولت داده‌ایم که سود سهام عدالت هم جزو آن است. بدهی ما به دولت بابت سهام عدالت تنها مربوط به یک سال است.»
معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران توضیح داد: «توجه داشته باشید که در مقابل این بدهی‌ها، شرکت مخابرات از دولت طلب هم دارد. متاسفانه گاهی قدرت رسانه‌ای دولت بر برخی از بخش‌ها می‌چربد. ما تا اول آبان امسال حدود ۹۹۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی بابت دیتا و مکالمه طلبکاریم و مجموع بدهی‌مان به دولت کمتر از این میزان است.»
دکتر زارعیان میزان بدهی مخابرات بابت سود سهام عدالت را حدود ۲۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: «دولتی که بابت طلب سهام عدالت کار رسانه‌ای می‌کند بابت ۹۹۰ میلیارد تومان طلب مخابرات، آن هم فقط از بخش ثابت، حرفی نمی‌زند. پیشنهاد می‌کنم دولت، طلب سهام عدالت، سهام دولت و مالیات را از همین محل بدهی‌هایش بردارد. ما به خاطر منافع و مصالح ملی این موضوعات را بیان نمی‌کنیم.»
پیش از این مهندس حمیدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر طلب سنگین مخابرات از بخش‌های دولتی و غیردولتی، گفته بود ثابت ماندن تعرفه‌های این شرکت در ۱۲ سال گذشته و افزایش هزینه‌های مخابرات، دیگر دلیل پرداخت نشدن سود سهام عدالت از سوی این شرکت است. / مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 164394

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید