جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ۲۲:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس از تشکیل دو کارگروه برای رفع مشکلات بازارهای واقع در محدوده مرکزی شهر شیراز خبر داد و گفت: پیرو بازدید هفته گذشته از بازارهای وکیل، روح الله و بازار روز ،سرای مشیر و ... کارگروهی به متولی گری دفتر فنی استانداری فارس تشکیل شد و نماینده ۸ بازار مورد نظر در محدوده مرکزی شهر شیراز با حضور در این کارگروه مشکلات موجود را مطرح کردند.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه از تشکیل دو کارگروه برای رفع مشکلات بازارهای واقع در محدوده مرکزی شهر شیراز خبر داد و گفت: پیرو بازدید هفته گذشته از بازارهای وکیل، روح الله و بازار روز ،سرای مشیر و ... کارگروهی به متولی گری دفتر فنی استانداری فارس تشکیل شد و نماینده ۸ بازار مورد نظر در محدوده مرکزی شهر شیراز با حضور در این کارگروه مشکلات موجود را مطرح کردند.

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه عمده مشکلات مطرح شده از سوی بازاریان در دو حوزه تقسیم بندی می شود، افزود: در حوزه زیر ساختی و رو سازی، مسایل کاربردی و تاسیسات زیر بنایی همچون نحوه صدور مجوزهای تعمیر ، مرمت بازار تاریخی ،مسقف نمودن برخی از بازارها و ایجاد انشعابات برق و مخابرات سراها و بازارها جز خواسته های بازاریان بود. وی افزود: در حوزه امنیتی و فرهنگی و اجتماعی نیز مسائلی توسط بازاریان مطرح شد . نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: برای پیگیری و رفع مشکلات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی بازارها نیز کارگروهی مجزا با محوریت معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس تشکیل شد. دکتر ایمانیه ضمن اشاره به فعالیت ۱۳۰۰ کاسب در این ۸ بازار محدوده مرکزی شهر، تصریح کرد: با هدف تحقق خواسته های این کاسبان، مشکلات کالبدی و زیربنایی بازارهای مورد بازید قرار گرفت و تفکیک شد تا هر کدام از محل خود پیگیری شود. به گفته استاندار فارس در کارگروه رفع مشکلات تاسیسات زیر ساختی مانند برق، آب و مخابرات تصمیم بر این شد که دستگاه های خدمات رسان ضمن هماهنگی قدامات لازم را انجام دهند. دکتر ایمانیه تصریح کرد : برای رفع مشکلات کالبدی از جمله مرمت بازار های تاریخی همچون مسقف نمودن و استحکام بخشی نیز تفاهم نامه سه جانبه ای مابین شهرداری،اداره کل میراث فرهنگی و هیئت امنای هر بازار ایجاد گشد تا تامین هزینه ها براساس سهم هر کدام از این متولیان تعیین شود. استاندار فارس یادآور شد: تهیه طرح‌های مرمت بازارها توسط شهرداری صورت گیرد و پس از تایید اداره کل میراث فرهنگی و نظارت بر اجرا از سوی این اداره کل، مباحث کالبدی و مرمت بازارها دنبال شود. وی عنوان کرد : در بازارهای دیگر نیز بر اساس تفاهم نامه ایجاد شده، مسایل و مشکلات بازارها پیگیری و مرتفع خواهد شد.

 

کد خبر 164428

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید