جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس مراکز علمی و پژوهشی فارس را در کشور و منطقه نمونه دانست و گفت: از همین رو باید از منابع و سرمایه‌های عظیم استان برای هرگونه پژوهش در راستای تولید و صنعت بهره برده شود و استانداری فارس نیز با هماهنگی‌ ، پشتیبانی و مانع زدائی ها برای ایجاد ارتباط بین مراجع پژوهشی و فناوری با مراکز مهم تولیدی استان گام خواهد برداشت.

به گزارش پیام خبر، عبدالعلی کریمی در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر فارس با اشاره به اینکه استان فارس در علم، فرهنگ، هنر و تولید در سطح کشور در قله است، گفت: آمار و اطلاعات موجود گواه این مساله است؛ همانگونه که ۱۲ درصد تولیدات کشاورزی در این استان صورت می گیرد و دولت مردمی آیت‌الله دکتر رئیسی با تاسی از سخنان مقام معظم رهبری ازموضوعات پژوهشی، علمی و ارتباط بین جامعه علمی و پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی و تولید کنندگان و صنعت‌گران حمایت می‌کند.

وی ابراز داشت: در راس استان فردی دانشگاهی، پژوهش‌محور و معتقد به ارتباط تنگاتنگ بین جامعه علمی و صنعت قرار دارد و امید است در این برهه زمانی شاهد درخشش استان فارس باشیم. معاون استاندار فارس با بیان اینکه دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب پژوهش و تولید است، عنوان داشت: ایجاد پل ارتباطی بین این دو موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که متاسفانه به نظر می‌رسد در این زمینه تاکنون کوتاهی شده است. کریمی افزود: مرجعی که بتواند بین مراجع علمی و پژوهشی و تولید و صنعت هماهنگی ایجاد کند وجود ندارد و این کمبود بسیار محسوس است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید بر اینکه ایجاد مرجع هماهنگی در این زمینه ضروری است، اظهار داشت‌: جامعه علمی استان از مراجع تولیدی گلایه‌مندند که چرا امور پژوهشی خود را به خارج از استان واگذار می‌کنند. کریمی فارس را استانی تولیدمحور خواند و گفت: این مهم به‌خصوص در حوزه کشاورزی به چشم می‌خورد اما متاسفانه با مشکل مهم تحلیل منابع آبی مواجه هستیم که می‌طلبد مراکز علمی و پژوهشی در این زمینه ورود و بررسی کنند که چطور می توان با کمترین مصرف آب، تولیدات کشاورزی افزایش یابد. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تحقیق و پژوهش را کلید حل مشکل کم آبی استان دانست و افزود: افزون بر این در تولیدات صنعتی نیز باید پاسخگوی نیاز‌ها باشیم و از همین رو ضروری است ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود. وی ابراز امیدواری کرد که منابع مالی با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در امر پژوهش و فناوری‌های جدید کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش یافته است.

 

کد خبر 165633

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید