جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۰۱:۲۱
زمان مطالعه: 7 دقیقه
سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه ۲۸ آذر بدون هیچ نطق پیش از دستوری و با 21 مصوبه و همچنین تذکر رئیس شورا به شهردار برگزار شد، در این جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با دغدغه حفظ باغات شیراز کار خود را در صحن عمومی آغاز کرد و همچنین از مهم ترین مصوبات جلسه تهیه اطلس جامع اطلاعات و آمار فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی،طرح تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس، تبدیل ساختمان فعلی شهرداری به موزه شهرداری شیراز بود.

به گزارش پیام خبر، طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورا، درباره الزام شهرداری به تملک اراضی باغات قصردشت در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورا بررسی شد و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید. بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است از محل کلیه در آمدهای حاصل از اعمال ماده 14 در باغات نسبت به تملک باغات حوزه استحفاظی قصردشت بر اساس اولویت‌های بند 2 این مصوبه اقدام نماید. همچنین از محل درآمد "قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی قصردشت"، "سهم شهرداری از اراضی تفکیکی‌ گروه 5 " و "عوارض تراکم ساختمانی باغات حوزه استحفاظی قصردشت" نسبت به تملک، عمل کند. در ادامه ایراد فرمانداری شیراز در خصوص" الزام شهرداری مبنی بر عضویت معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در هیات مدیره سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ضمن پذیرش نظر هیات تطبیق فرمانداری، موضوع بایگانی گردد و شهردار محترم شیراز از اختیارات خود استفاده نموده و نظر شورا را در این خصوص تامین کند. همچنین درباره ایراد فرمانداری درخصوص "الزام شهرداری به پیگیری مذاکره و انعقاد تفاهم نامه در خصوص ساخت سریال حضرت احمد ابن موسی (ع)"، به استناد بندهای 4- 5 و6 ماده 80 قانون شوراها و بند 10 ماده 4 اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و برنامه ششم توسعه کشور، شورای اسلامی شهر شیراز به این مصوبه اصرار می نماید. همجنین شورای شهر شیراز بر مصوبات آیین نامه مکاتبات شورای اسلامی شهر شیراز گه از سوی فرمانداری ایراد گرفته شده بود اصرار کرد. در ادامه سی و یکیمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون تلفیق شورا، درباره الزام شهرداری شیراز به تنظیم قرارداد (توافقنامه) جدید با بنیاد زائر امام رضا (ع)، به با حضور اعضای شورا بررسی شد و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید. بر این اساس شهرداری شیراز مکلف است نسبت به تنظیم قرارداد جدید، فی مابین شهرداری شیراز و بنیاد زائر امام رضا(ع) جهت مشارکت در تکمیل و ساخت بنیاد زائر سبحان اقدام کند و قرارداد جدید پس از تنظیم فی مابین شهرداری شیراز و بنیاد زائر امام رضا(ع) جهت تطبیق و تصویب به شورای اسلامی شهر شیراز ارسال شود. در ادامه شورای اسلامی شهر شیراز نامه معاون محترم قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، درباره معرفی یک نماینده از شورای اسلامی شهر شیراز به منظور پیگیری مصوبات و شناسایی موضوعات قابل طرح در نشست و کارگروه صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم بررسی کرد و افسانه خواست خدایی بعنوان نماینده شورا به منظور پیگیری مصوبات و شناسایی موضوعات قابل طرح در نشست و کارگروه صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم انتخاب گردید.

بررسی لایحه عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربر در محدوده شهر شیراز دیگر موضوعی بود که در سی و یکمین جلسه این شورا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

بر این اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می شود در خصوص خودروهای باربر درون شهری و برون شهری دارای پروانه فعالیت خودرو و پروانه اشتغال راننده از شهرداری ها و فاقد آن، مطابق جداولی مشخص نسبت به اخذ عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربر در محدوده طرح مکانی و زمانی شهر شیراز حسب نوع و ظرفیت وسیله نقلیه باربر اقدام کند.

عوارض صدور مجوز تردد خودروهای دارای پروانه از شهرداری شیراز در ساعات مجاز به صورت رایگان است.

ورود به محدوده سبز به مدت دو ساعت برای تمام ناوگان باربر نیمه سنگین و سنگین فاقد پروانه از شهرداری شیراز در هر روز به شرط عدم ورود به محدوده های زرد و قرمز رایگان است و درصورت حضور بیشتر مستلزم پرداخت عوارض صدور مجوز تردد مربوط است.

همه خودروهای باربر از نوع سبک، نیمه سنگین و سنگین فاقد ساماندهی از شهرداری شیراز و دیگر شهرداری ها و دارای مجوز برون شهری برای ورود به محدوده های مکانی و زمانی می بایستی نسبت به اخذ مجوز از شهرداری شیراز اقدام کنند و عوارض صدور مجوز جهت این خودروها برابر با عوارض تردد غیرمجاز محاسبه می شود.

وسایل نقلیه باربری که در هر روز عوارض صدور مجوز تردد ورود به محدوده قرمز را پرداخت کنند، نیازی به پرداخت عوارض تردد ورود به محدوده زرد و سبز در همان روز را ندارند.

شهرداری مکلف است  اجرای طرح را در مدت زمان دو ماه در محدوده قرمز و بصورت ارشادی شروع کند و پس از آن بلافاصله در صورت  آماده شدن زیرساخت های هوشمند شامل نصب دوربین های ثبت تخلف در مبادی ورودی محدوده ،طرح را به صورت رسمی و در زمانبندی مشخص عملیاتی کند.

تهیه اطلس جامع اطلاعات و آمار فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی شهر شیراز نیز به تصویب رسید که رونمایی از این طرح نیز در روز شیراز سال آینده خواهد بود.

طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز، درباره پیشنهاد طراحی، تولید و نصب نماد ایثار و از خودگذشتگی مردم شهر شیراز در سیل سال ۱۳۹۸ با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این طرح شهرداری  شیراز مکلف است نسبت به  طراحی، تولید و نصب این نماد در محل دروازه قرآن شیراز با تامین بودجه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره طرح تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس به تصویب رسید.

براین اساس شهرداری شیراز مکلف است در زمینه معرفی برخی از مفاخر مذهبی شهر شیراز به عنوان میراث ارزشمند معنوی به نسل های آینده ، با تنظیم تفاهم نامه همکاری با مؤسسه مها فیلم (مرکز هنری انقلاب) طرح تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس را به منظور تولید فیلم مستند زندگی آیت الله حاج شیخ بهاء الدین محلاتی (ره)، شهید آیت الله شیخ عبدالرحیم ربانی شیرازی (ره) ، علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره) را  با پیش بینی مبلغ  چهار میلیارد ریال اعتبار در متمم بودجه سال ۱۴۰۰، همراه با  پیوست های لازم در قالب لایحه به شورا ارائه کند.

موضوع دیگری که در این جلسه درباره آن تصمیم گیری شد طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره احداث موزه مرکزی شیراز بود که این طرح به تصویب رسید. شهرداری شیراز مکلف شد که در خصوص اراضی مرتبط با موزه تاریخ طبیعی واقع در بلوار مدرس ابتدای آزادگان، از صدور هرگونه مجوز تفکیک، تغییر کاربری و ساخت و ساز به غیر از کاربری مرتبط با موزه تا اطلاع ثانوی خودداری کند. در ادامه این نشست طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره بهسازی و ساماندهی بوستان آزادی شیراز به تصویب رسید. براین اساس شهرداری شیراز مکلف شد که با محوریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با استفاده از خدمات مشاور ذیصلاح، ظرف مدت یک ماه در خصوص بازنگری در طراحی با هدف جانمایی، بهسازی و راه اندازی طرح جامع سیزده گانه در بوستان آزادی با قابلیت فازبندی اقدام کند. راه اندازی خیابان غذا با تاکید بر مسائل بهداشتی در مجاورت این بوستان،  جانمایی و راه اندازی باغ گل ها  و تکمیل و راه اندازی دریاچه مرکزی ازجمله موارد پیش بینی شده در این طرح است. تبدیل ساختمان فعلی شهرداری شیراز به موزه شهرداری آخرین دستور کار روز شلوغ پارلمان شهری شیراز بود که براساس این مصوبه شهرداری شیراز ملزم است ظرف مدت یکسال از تاریخ این مصوبه در این باره اقدام کند.

گفتنی است در اواسط جلسه صحن علنی شورای شهر مهندس اصنافی شهردار شیراز صحن شورا را ترک کرد که مهندس طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز  در این خصوص تذکر داد و گفت اگر هر کسی حتی شهردار یا عضو شورا بخواهند جلسه را ترک کنند باید با اجازه رئیس شورا باشد و این مسئله دیگر نباید تکرار شود.

 

کد خبر 166383

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید