پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۴ دی ۱۴۰۰ ۰۲:۲۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در روز اول بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تلکام در نشست خبری با خبرنگاران حوزه ICT با تاکید بر نیاز بخش ارتباطات ثابت به حمایت های حاکمیتی گفت: تصویب طرح منطقی شدن تعرفه ها و تغییر مدل تعرفه گذاری، موجب پیشرفت حوزه ارتباطات در سراسر کشور خواهد شد.

به گزارش پیام خبر، مجید سلطانی، در روز اول بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تلکام در نشست خبری با خبرنگاران حوزه ICT با تاکید بر نیاز بخش ارتباطات ثابت به حمایت های حاکمیتی گفت: تصویب طرح منطقی شدن تعرفه ها و تغییر مدل تعرفه گذاری، موجب پیشرفت حوزه ارتباطات در سراسر کشور خواهد شد. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در سال های گذشته در این بخش ها به مخابرات کم توجهی شده است که این مساله با هم افزایی ها در حال حل شدن است. وی افزود: در بخش ارتباطات تعادل بین درآمد و هزینه بسیار مهم است،و در تمام کشورهای توسعه با حمایت دولت این بخش به به ویژه ثابت به تعالی و پیشرفت می رسد.

مهندس سلطانی با بیان اینکه شرکت‌های مادر مخابراتی در تمام دنیا قدمت و اهمیت زیادی دارند وسرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه این شرکت‌ها انجام شده است، اظهار داشت: در کشور ما، برخلاف این روند، در دولت های گذشته بابت سیاست های مختلف اعم از حق السهم و اخذ پروانه، درآمد قابل توجهی از شرکت مخابرات به سمت دولت سرازیر شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن بررسی و تشریح راهبردهای فناوری در کلان روندهای بین المللی تصریح کرد: جایگاه کشورمان در جهان از نظر شاخص های توسعه ICT مناسب نیست و به حرکت درآمدن ریل فعالیت مخابرات و حمایت از آن نقش زیادی در بهبود رتبه کشورمان در سطح فراملی خواهد داشت. سلطانی گفت: دولت ها با توجه به اهمیت بخش ثابت، خط اعتباری ویژه را برای شرکت مادر تخصصی خود باز می کنند چون بخش ثابت دیربازده و در عین حال بسیار استراتژیک است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تغییر تعرفه ها در هزینه های نگهداری در شورای رقابت تصویب شده و در حال حاضر در مرحله کارشناسی برای تصویب در سازمان تنظیم مقررات است.
وی افزود: با این مصوبه حداقل هزینه نگداری تلفن ثابت برای جلوگیری از زیان دهی مخابرات میسر خواهد شد.
سلطانی گفت: شرکت مخابرات ایران بر اساس نقشه راه خود، یک سند راهبردی دارد که علی رغم مشکلات اقتصادی آن را پیاده سازی می کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرد: با هم افزایی های ایجاد شده در دولت سیزدهم و حمایت از شرکت مخابرات، عقب ماندگی های نقشه راه مخابرات از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ به صورت کامل جبران خواهد شد.

 

کد خبر 167200

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید