جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۴ دی ۱۴۰۰ ۰۲:۳۸
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: با تغییر سیاست‌های گذشته و نگاه مثبت دولت، آینده بسیار روشنی را برای مخابرات و صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌بینیم.

به گزارش پیام خبر، مجید سلطانی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل‌های نوآورانه (ایران تلکام ۱۴۰۰) در جمع خبرنگاران گفت: با تغییر سیاست‌های گذشته و نگاه مثبت دولت، آینده بسیار روشنی را برای مخابرات و صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌بینیم. مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه برنامه‌ای برای حمایت هر چه بیشتر از صنایع مخابراتی دارید؟ افزود: شرکت مخابرات لوکوموتیو صنعت ITC در کشور است و اگر این لوکوموتیو آسیب ببیند قطعاً اثر مستقیمی در توسعه بومی سازی، تولید و صنعت ITC خواهد داشت.

وی گفت: به سبب سیاست گذاری‌های گذشته، شرکت مخابرات با مسائل درآمدی روبرو شد و توازن میان درآمد و هزینه شرکت به هم خورد و این ضربه بزرگی به شرکت مخابرات و شرکت‌های همکار و صنعت ITC زد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: در جلساتی که با سندیکا‌ها اوایل سال داشتیم متوجه شدیم که فقط ۲۵ درصد صنعت مخابراتی ما فعال است و در این بخش مشکلات جدی داریم، اما با تغییر دولت و نگاه مثبت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اخیراً کار‌های خوبی انجام شده است و آینده شرکت مخابرات و صنعت ITC را روشن می‌بینیم چرا که نگاه حمایتی به شرکت مخابرات برقرار شده است.
سلطانی گفت: شرکت مخابرات بنگاه اقتصادی بزرگی است که باید حمایت شود و همه کشور‌های دنیا از صنایع مادر و از بنگاه‌های اقتصادی خودشان حمایت بکنند. وی افزود: با حمایت‌ها و سیاست‌های درستی که در آینده شاهدش هستیم و با منطقی شدن تعرفه‌ها در بخش B۲B و B۲C که در آینده‌ای نزدیک عملی می‌شود این شرکت به توازون خواهد رسید و نه تنها در توسعه زیرساخت ها، حرکت جهشی خواهد کرد بلکه این حرکت جهشی مستقیم به صنعت آی سی تی کمک می‌کند و کارخانه‌ها می‌توانند به تولید و ظرفیت خودشان برگردند. اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت آماده نظر ستاد تنظیم بازار مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسیده است و با تایید ستاد تنظیم بازار عملی می‌شود.
سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا هزینه اتصال فیبر نوری در داخل منازل به عهده مشتریان است؟ افزود: این موضوع استاندارد همه جای جهان است و معمولاً کشیدن فیبر نوری تا درب منازل به عهده اپراتورهاست، اما داخل منازل به عهده مشتریان است.
وی گفت: ما البته در طرح‌های فناورانه اف تی تی اچ و اف تی تی سی (فناوری‌های زیرساختی مرتبط با فیبر نوری) از سالیان قبل اقداماتی انجام داده ایم که به سبب مشکلات منابع، سرعت آن کند شد و ما هم اکنون همه امکانات فیبر نوری را در کشور داریم به شرط این که کمبود منابع محقق شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و حمایت دولت و مجلس به ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از مخابرات صورت گرفته است در بحث فیبر نوری با سرعتی جهشی پیش خواهیم رفت و طرح ما آماده اجرا است و برنامه آن در همه استان‌ها و حتی محله ها، کوچه‌ها و روستا‌ها طراحی شده است و به محض تامین منابع آغاز به کار خواهیم کرد و ما در همین شرایط هم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش توسعه فیبر نوری سرمایه گذاری کرده ایم.
سلطانی گفت: از نظر ما سیاستگذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار مهم است و دولت و مجلس در خصوص صنعت مخابرات و مصوبات مربوط به آن باید دقت کنند چرا که هرگونه بی دقتی موجب می‌شود که با شرایطی که امروز داریم، مواجه شویم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برنامه مخابرات برای دسترسی ۱۰ درصد کاربران به اینترنت پرسرعت تا پایان سال ۱۴۰۴ چیست؟ افزود: ما طرح خود را آماده کرده ایم و در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال نهایی شدن است و به محض تصویب آن همه شرکت‌ها، تکلیف خود را انجام خواهند داد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوالی درباره تعرفه‌های مخابرات هم، گفت: با تغییر دولت دو اقدام مهم انجام شد و دو کمیسیون خوب در وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات داشتیم که آثار مصوبات آن را مردم خواهند دید.
سلطانی افزود: تعرفه‌ها در بحث B۲B (بازرگانی الکترونیکی میان شرکت ها) از سال ۹۵ تغییر نکرده بود که در کمیسیون اخیر مصوب شد که بر این اساس هزینه‌های اجاره برق به شرکت‌های همکار و همچنین بحث فضا اصلاح می‌شود و این رشد درآمدی قابل ملاحظه‌ای برای مخابرات خواهد داشت.
وی گفت: موضوع دیگر بحث اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت است که ۱۲ سال این تعرفه‌ها تغییری نکرده است و قطعاً اگر این مصوبه اجرایی شود اثر خوبی برای توسعه مخابرات و ارائه خدمات با سرعت و دقت بیشتر خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اصلاح تعرفه‌ها باید به تایید ستاد تنظیم بازار هم برسد؟ افزود: براساس مصوبه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور باید ستاد تنظیم بازار تایید کند که فکر می‌کنم به زودی به تایید برسد.
در این مراسم سیدمحمد غرضی وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن هم حضور داشت که به پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه مخابرات و فناوری اطلاعات در دهه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: نسل قبل از انقلاب بیشتر به دنبال استقلال کشور بود، اما نسل امروزی به دنبال این است که خودش را با جریان جهانی تطبیق دهد و قطعاً ۱۰ میلیون نفری که می‌گویند از کشور خارج شده اند همه می‌توانند مبدایی برای انتقال توسعه فناوری به کشور باشند.
وی افزود: قطعاً وجود ۲۰ میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی برکات بسیار زیادی را برای کشور دارد و ما را در تهیه نیازمندی هایمان در بخش صنعت یاری می‌کند. / مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 167210

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید