جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۴ دی ۱۴۰۰ ۲۲:۲۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استاندار فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد:

مدیران برنامه خود را بر اساس شورای فرهنگ عمومی تنظیم کنند

استاندار فارس با بیان اینکه دبیر این شورا باید برنامه سالانه جلسات را از هم اکنون اعلام کند، افزود: این اقدام سبب می‌شود مدیران بتوانند برنامه خود را بر اساس زمان برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی مشخص کنند و با این حرکت جایگاه فرهنگی استان فارس را نشان دهند.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه دبیر این شورا باید برنامه سالانه جلسات را از هم اکنون اعلام کند، افزود: این اقدام سبب می‌شود مدیران بتوانند برنامه خود را بر اساس زمان برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی مشخص کنند و با این حرکت جایگاه فرهنگی استان فارس را نشان دهند.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در فارس، اظهار کرد: اجرای این سند نیازمند برنامه ریزی و مدیریت مالی است که سازمان برنامه و بودجه استان باید این برنامه را آماده کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی لازم برای تسلط و آشنایی هر چه بیشتر مدیران با برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی باید برگزار شود.
پیگیری قاطع و محکم مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی از دیگر درخواست های استاندار فارس بود؛ وی از مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در شروع هر جلسه میزان انجام و اجرای مصوبات جلسات گذشته را اعلام کند.
دکتر ایمانی تاکید کرد: آنچه در جلسات مطرح می شود و به نتیجه می‌رسد صرفاً یک مصوب نیست و باید به اجرا در آید.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تعداد کمی از مدیران در کارگاههای آموزشی مربوط به شورای فرهنگ عمومی حاضر می شوند یادآور شد: اگر این دوره های آموزشی به صورت مناسب تدوین شود و مدیران بدانند محتوای ارائه شده برای آنها کار گشا است حتماً شرکت خواهند کرد.
وی همچنین پیشنهاد داد کمیته ای جهت تعیین عناوین آموزشی تشکیل شود.
استاندار فارس همچنین پیشنهاداتی درباره دستور جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی استان ارائه داد.به اعتقاد دکتر ایمانیه همه پروژه های استان فارس باید پیوست فرهنگی داشته باشند.
تبیین جایگاه سومین حرم اهل بیت در شیراز و تدوین سندی به این منظور از دیگر مواردی بود که استاندار فارس بر لزوم توجه شورای فرهنگ عمومی استان به آن تاکید کرد.
دکتر ایمانیه خاطرنشان کرد: توجه به ریشه های فرهنگی جامعه از جمله دانشگاه فرهنگیان که حوزه مهم آموزش و پرورش دانش‌آموزان را برعهده دارد نباید مغفول واقع شود.
توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در ابعاد مختلف مهدویت، نماز، قرآن، تفسیر قرآن و تسلط به قرآن و توجه به امر به معروف و نهی از منکر که انجام سایر فرایض را ممکن می‌کند، از دیگر مواردی بود که استاندار فارس خواهان مطرح شدن آنها در جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی استان شد.

 

کد خبر 167292

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید