سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۶ دی ۱۴۰۰ ۰۰:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استاندار فارس در دیدار با هیئت رئیسه کانون مداحان اهل بیت(ع) در فارس:

اقدامات فرهنگی پراکنده، بی نتیجه و بی فایده است

استاندار فارس با بیان اینکه اقدامات فرهنگی پراکنده بی نتیجه و بی فایده است، تاکید کرد: فعالیت‌های اصیل فرهنگی باید به دور از پراکنده کاری و با ایجاد هماهنگی انجام شود.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با هیئت رئیسه کانون مداحان فارس، با اشاره به اهمیت جایگاه مداحان اهل بیت(ع) در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی، بر لزوم توجه به خواسته‌ها و مطالبات این قشر ارزشمند تاکید کرد.

استاندار فارس از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در جلسه حضور داشت خواست، نشستی با حضور مدیر کل اوقاف، رئیس صدا و سیمای مرکز فارس و معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس و هیئت رئیسه کانون مداحان استان با هدف بررسی مسائل مورد نظر آنها برگزار کند.
وی عنوان کرد: هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها با هدف توجه به کانون مداحان یکی از موضوعاتی است که باید در این نشست مطرح شود.
استاندار فارس با بیان اینکه مقرر شده شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود، یادآور شد، یکی از وظایف این شورا به ریاست فرمانداران، رسیدگی به مسائل مربوط به هیئات مذهبی و مداحین است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه اقدامات فرهنگی پراکنده بی نتیجه و بی فایده است، تاکید کرد: فعالیت‌های اصیل فرهنگی باید به دور از پراکنده کاری و با ایجاد هماهنگی انجام شود.
دکتر ایمانیه با اشاره به دغدغه مداحان اهل بیت(ع) درباره ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع)، عنوان کرد: اقداماتی در زمینه رفع این معضلات صورت گرفته است.
وی گفت: به عنوان نمونه بنا داریم بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پیش از دهه پر فروغ فجر چهره بین الحرمین و محدوده های اطراف آن را از مواد مخدر و معتادان متجاهر بزداییم.
استاندار فارس با اشاره به اینکه بعضی از مسائل در شان جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت نیست، خاطرنشان کرد: تاکنون تذکراتی به دستگاه های مسئول داده شده و امیدواریم به زودی شاهد اموری همچون سگ گردانی در شهر نباشیم.
دکتر ایمانیه با اشاره به گلایه هیئت رئیسه کانون مداحان فارس از نامناسب بودن محل استقرار این کانون، اظهار کرد: استانداری اعتبار لازم برای ایجاد مکانی مناسب در محل ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی را فراهم خواهد کرد.
دکتر ایمانیه همچنین از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار طی یک سال آینده به کانون مداحان اهل بیت(ع) در استان فارس خبر داد.
توجه به تامین بسته‌های معیشتی و وام‌های کم سود برای جامعه مداحان استان از دیگر مواردی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری جامعه مداحان شاهد رشد و تعالی مسائل فرهنگی در استان فارس باشیم.

 

کد خبر 167339

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید