جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۶ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۰۷
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از تصمیم بر احداث تقاطع جام جم گفت:تا دیر نشده آن را تعطیل کنید و دست از لجاجت بر دارید.

به گزارش پیام خبر، محمد فرخ زاده در نطق پیش از دستور خود از تمام مدیران اسبق، جدید، گروه ها و احزاب سیاسی با سلیقه های مختلف درخواست کرد تا فارغ از هر نوع اختلاف سلیقه که به نوبه خود قابل احترام است، به وحدت و پیشرفت استان فارس کمک کنند. وی با بیان اینکه این دوران ممکن است تکرار نشود و زمان خدمت از دست برود گفت: ممکن است امروز به هر دلیل هر فرد و گروهی مطالبه ای داشته باشد که به دلیل وسعت استان و تنوع موضوعات امکان تحقق زود هنگام آن فراهم نشود، کمی صبر، اخلاص، مناعت طبع و توجه به آینده را پیشه خود کرده و در تحقق آرمانهای فارس، موفق سهیم باشیم. وی در ادامه خطاب به شهردار شیراز گفت: بخش عمده ای از مصوبات کمیسیون های شورا و از جمله کمیسیون گردشگری و زیارت و مصوبات صحن علنی از زمان سررسید آن گذشته و اقدام عاجلی برای آن ها انجام نگرفته است. فرخ زاده ادامه داد: مصوبه تهیه طرح فراخوان شهربازی بزرگ شیراز، اساسنامه سازمان گردشگری و زیارت، تعیین تکلیف بازارچه هنر بعد از گذشت چند سال از اتمام پروژه، تغییرات فنی و معماری در پروژه های قصر ابونصر و برم دلک، تعیین تکلیف پروژه های گردشگری در باغات تحت تملک شهرداری، پروژه های گردشگری، تفرجی و سرمایه گذاری بوستان 580 هکتاری حسینی الهاشمی با نام بوستان طبیعت، پارک آبی و بازارچه صنایع دستی جنب دادگستری استان فارس از جمله موارد مورد انتظار مردم شریف شیراز می باشد که با جدیت پیگیر اجرای آن هستند. این عضو شورای شهر کم توجهی به اجرای مصوبات و گذشت بیش از 4 ماه از عمر شورا، را باعث عدم تحقق برنامه های مدنظر در دوره 4 ساله دانست. قرخ زاده اظهار داشت: جناب شهردار ضمانت اجرای طرح های شورای اسلامی شهر، جنابعالی و تیم مدیریتی شماست. تیم خود را تکمیل و حرکت جهادی خود را آغاز کنید. زمان منتظر نخواهد بود تا ما مشکلات را رفع کنیم و بعد کار را پیش ببریم. وی ضمن انتقاد از  کلنگ زنی زود هنگامی در قالب تقاطع غیرهمسطح جام جم اظهار داشت: احداث تقاطع غیر همسطح زمانی مطرح می شود که با حرکت تداخلی و رویکردهای ضربدری روبرو باشیم. راستگرد جمهوری به کوهسار هیچگونه حرکت تداخلی ندارد و حجم وضع موجود راستگرد مذکور 1500 وسیله نقلیه بر ساعت در ساعت اوج می باشد که حجم معمول بوده و سنگین نمی باشد و با عرض موجود براحتی قابل عبور است. این عضو شورای شهر افزود: در صورتی که تحلیل هزینه به فایده (BENEFIT/COST) برای این تقاطع صورت گیرد ، مقایسه هزینه ساخت تقاطع غیرهمسطح به هزینه ایجاد راستگرد همسطح هیچ توجیه اقتصادی وجود نخواهد داشت. فرخ زاده با تاکید بر اینکه ایجاد تقاطعات غیر همسطح روانی ترافیک را بدنبال نخواهد داشت گفت: امروزه علم حمل و نقل در شهرهای پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیده است که احداث تقاطعات غیرهمسطح به معنی افزایش عرصه و در نتیجه افزایش تقاضای استفاده از خودروهای شخصی بوده و بر اساس تناقض بریس BRAESS PARADOX کاهش مطلوبیت سرویس دهی معابر را به دنبال خواهد داشت. وی در شرایط فعلی و آتی فضا را  برای ایجاد راستگرد کانالیزه همسطح موجود کافی دانست و  گفت: دلیلی برای احداث تقاطع غیر همسطح وجود ندارد و تنها با اجرای یک چپ گرد ساده از بزرگراه شهید سلیمانی و یا یک راستگرد از بلوار جمهوری عوارض فنی، ترافیگی و نارضایتی های اجتماعی حل وفصل خواهد شد. رئیس کمیسون گردشگری و زیارت شورای شهر ادامه داد: با ایجاد یک پل بطول تقریبی بیش از 300 متر صرفا یک دورگرد ایمن در زیر پل ایجاد و این پل نه تنها هیچ خاصیت در مباحث ترافیکی ندارد بلکه احداث این پل باعث ایجاد آلودگی سمعی و بصری برای ساکنین همجوار بلوار جمهوری، صدا و سیما و مجموعه های امنیتی و انتظامی و دانشگاهی و... خواهد شد. فرخ زاده نتیجه نادیده گرفتن نظرات مردم شریف شیراز و خصوصاََ این منطقه را مغایر با معیارهای انقلابی گری دانست و تصریح کرد: به جز مباحث فنی این پروژه در قالب ارزیابی تاثیرات اجتماعی، شهروندان نارضایتی شدیدی از این قضیه دارند و نمی خواهند این پروژه کم خاصیت، پر هزینه و دارای عدم توجیه فنی و ترافیکی اجرا شود تا دیر نشده آن را تعطیل کنید و دست از لجاجت بر دارید. وی گفت: ایجاد مشرفیت به منازل ساکنین بلوار جمهوری در تمام شبانه روز دستاورد ویران کننده دیگری است؛ مردم آرامش می خواهند و نه چشمانی که از درون خودروها اندرونی زندگی آنها را در شبانه روز رصد نماید و سر و صدایی که بر هم زننده آرامش است و هزینه هایی که می توان با آن، زخمهای عمیق شهر را درمان نمود و نه کوهی از بتن و سیمان که زیبایی کلانشهر شیراز را به عنوان یک شهر گردشگری و فرهنگی آنهم در محور بلوار جمهوری و تپه تلوزیون که مردم از آن خاطرات بی شمار دارند را بر هم بزند و شیراز را در حد یک کمربندی تقلیل دهد. فرخ زاده عنوان کرد: مگر نه این است که مدعی هستیم که ما این تقاطع را برای تسهیل در عبور و مرور مردم و تکمیل رینگ درون شهری  می خواهیم احداث نماییم متاسفانه با اجرای این پل انتقال ترافیک دروازه قرآن، صدرا، قصردشت و جوادیه باعث بروز مشکلات عدیده برای این محور که امروز به عنوان یک شریانی درجه درون شهری محسوب می گردد، خواهد شد. فرخ زاده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نادیده گرفته شدن حق و حقوق راهبران قطارشهری اشاره کرد و گفت: 35 نفر واجد شرایط به عنوان راهبران گروه 7 و 8 سازمان قطار شهری شیراز، پس از گذارندن نزدیک به دو سال انواع و اقسام دوره های تخصصی  و آموزش مربوط به شغل راهبری  و تست های پزشکی و مصاحبه وآزمون های متعدد به مرحله به کارگیری رسیده اند. حال مسئولان سازمان قطار شهری شیراز علیرغم آنکه شغل راهبری قطار یک شغل تخصصی و دائم می باشد و با وجود مغایرت قانونی  برون سپاری این شغل حاکمیتی اقدام به بکارگیری کاربران به صورت برون سپاری حجمی کرده و با حقوق ناچیز معادل 4 میلیون و 100 هزار تومانی، بدون داشتن کارت رفاهی، بیمه تکمیلی، کد پرسنلی شرکتی  و هیچ گونه مزایا نسبت به راهبران فعلی قطار شهری اقدام نموده اند. وی ادامه داد: حال آنکه طبق گفته ها و قولهای مسئولان سازمان قطار شهری در ابتدای دوره وعده استخدام بصورت شرکتی به ایشان داده شده، علاوه بر اسناد و مدارک متقنی که موجود می باشد. وی در ادامه به مواردی همچون موضوع سد تنگ سرخ، اداره  بوستانهای شهر شیراز  با سه مدیر، اشاره ای داشت و گفت: تکلیف سازمان سرمایه گذاری و انتصاب  رییس آن همچنان انجام نپذیرفته است خود به نیکی می دانید که شهر را نمی‌توان با عوارض، فروش تراکم، فروش سهم خدمات و یارانه‌های چندرقاز دولت اداره کرد. وی افزود: شهر موتور اقتصادی می‌خواهد که در شهرداری خاستگاه آن سازمان سرمایه‌گذاری است. حضور پررنگ شهردار در کمیسیون سرمایه گذاری و هیئت مدیره این سازمان باعث  پیشرفت در امور خواهد شد. سرمایه‌گذاران از درد بی توجهی به خود می پیچند و انتظار تحول و نگاه متفاوت دارند. فرخ زاده در پایان گفت: کارخانه های آسفالت شهرداری بیش از ۳ ماه است که خاموش است و یا در حداقل ظرفیت کار می کند و شهری با هزاران خودرو و میلیونها انسان زنده و در حال تردد از اولین خدمات یعنی این لگه گیری آسفالت و روکش بی‌بهره‌اند؟!

 

کد خبر 167350

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید