پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۷ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۳۶
زمان مطالعه: 6 دقیقه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: عادی انگاری و برگزاری مراسمات مختلف از جمله نقاط تهدید در مقابله با شیوع سویه جدید اُمیکرون در استان است.

به گزارش پیام خبر از اراک، بهروز اکرمی در یکصد و بیست و سومین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون را دو راهکار مهم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به مشاهده اُمیکرون در کشور، نیاز است با حساس کردن مردم و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، از شیوع این سویه در استان جلوگیری کنیم. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به سرعت شیوع سویه جدید اُمیکرون، برای جلوگیری از شیوع پیک جدید این بیماری، نباید آمارهای موجود مبنای تصمیم گیری برای مقابله با شیوع این سویه در استان و کشور قرار گیرد. ۹۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان مرکزی دُز نخست، ۸۱ درصد دُز دوم و ۱۰ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نیاز است شهروندان نسبت به دریافت دُز دوم و دُز یادآور واکسن بیماری کووید ۱۹ در اسرع وقت اقدام نمایند. وی افزود: نیاز است بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های این استان برای آموزش همگانی و پیشگیری از شیوع سویه جدید اُمیکرون در استان مورد توجه قرار گیرد. افزایش مراکز واکسیناسیون از جمله راهکارهای تقویت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش شیوع کرونا در استان بوده و باید علاوه بر مراکز ثابت، مراکز سیار نیز در استان توسعه یابد. کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی انگاری و برگزاری مراسمات مختلف از جمله نقاط تهدید در مقابله با شیوع سویه جدید اُمیکرون در استان است. در ادامه جلسه اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان و فرمانداران شهرستان های تابعه در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و بیماران گزارشی ارائه کردند که پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل جهت اجرا مصوب گردید.

  1. با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه به خصوص اصناف مقرر گردید سازمان صمت و اتاق اصناف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی،صدا وسیما و سازمانهای مردم نهاد تمهیدات لازم به منظور افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را اتخاذ و از نتیجه اقدامات دبیرخانه ستاد را مطلع نمایند.
  2. با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر عدم فعالیت مرکز واکسیناسیون مصلی اراک در صبح جمعه مقرر گردید مرکز فوق از هفته آتی برای تزریق واکسن کرونا در زمان صبح فعال گردد و در این راستا دستگاه های ذیربط همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی بعمل آورند .
  3. بمنظور پیشگیری از شیوع سویه جدیدکرونا (اُمیکرون) و واکسیناسیون جامعه کارگری مقرر گردید سازمان صنعت،معدن و تجارت و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم نسبت به ایجاد مرکز واکسیناسیون در کارخانجات بزرگ و شهرک های صنعتی سطح استان را تا پایان هفته آینده بعمل آورند و دانشگاه علوم پزشکی موظف است واکسن مورد نیاز و عوامل اجرایی را در مراکز فوق را تامین نمایند.
  4. بمنظور پیشگیری از شیوع سویه جدیدکرونا (اُمیکرون) مقرر گردید سازمان صمت و اتاق اصناف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم پیرامون تزریق دُز سوم واکسن کرونا کلیه صنوف سطح استان را بعمل آورند .
  5. با توجه به احتمال شیوع سویه جدیدکرونا (اُمیکرون) مقرر گردید کلیه شعب بانک های سراسر استان تمهیدات لازم به منظور ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری و الکترنیک را افزایش دهند و اقدامات لازم پیرامون جلوگیری از ایجاد هرگونه تجمع در محل بانک ها را بعمل آورند.
  6. مقرر گردید سازمانهای مردم نهاد نظارت و بازرسی های خود را به منظور افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی،فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را متمرکز به مراکز پرجمعیت و سربسته(رستوران ها،تالارها،مراکز تجاری،بانکها،اصناف و...) نمایند و گزارشات اقدامات خود را به دبیرخانه ستاد ارسال نمایند.
 
  1. به منظور افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مقرر گردید سازمان تاکسی رانی اراک برخورد قانونی لازم را با ناقضین موارد بهداشتی بعمل آورده و آمار برخورد با متخلفان را به صورت روزانه به شهرداری اراک ارائه نمایند و شهرداری اراک جمعبندی گزارشات را به صورت هفتگی به دبیرخانه ستاد ارسال نمایند .
  2. مقرر گردید شهرداری های تابعه بویژه شهرداری اراک و ساوه تمهیدات لازم به منظور الزام تزریق دُز سوم واکسن کرونا رانندگان وسایل نقلیه عمومی(تاکسی،اتوبوس،آژانس ها و ...) را طی هفته جاری اتخاذ نمایند و شهرداری اراک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مرکز جامع سلامت واقع در خیابان هپکو را نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا رانندگان وسایل نقلیه عمومی درنظر گرفته و اطلاع رسانی لازم را دراین خصوص انجام دهند.
  3. با توجه به احتمال نیاز دانشگاه علوم پزشکی به ایجاد مراکز جدید واکسیناسیون در نقاط مختلف شهر اراک به منظور تسریع در واکسیناسیون عمومی مقرر گردید نیروی انتظامی، سپاه، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، هلال احمر، شهرداری و دیگر دستگاه ها همکاری لازم را درخصوص دراختیار قرار دادن اماکن مورد نیاز بعمل آورند .
  4. به منظور پیشگیری از ویروس جهش یافته اُمیکرون مقرر گردید شرکت مخابرات بصورت رایگان برای مشترکین تلفن همراه کلیه شهرستان های تابعه به ترتیب اولویت های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیامک ارسال نمایند .
  5. مقرر گردید صدا و سیما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با تهیه و پخش برنامه های آموزشی و با دعوت از متخصصین حوزه سلامت درخصوص سویه جدیدکرونا (اُمیکرون) اطلاع رسانی لازم را بعمل آورند و جامعه را نسبت به خطرات احتمالی این ویروس آگاه نمایند.
  6. با توجه به برگزاری حضوری کلاسهای درس عملی دانشگاه علوم پزشکی اراک مقرر گردید مدیر کل دفتر سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری تمهیدات لازم پیرامون استفاده از ظرفیت خالی خوابگاه های دانشجویی دیگر دانشگاه ها را برای استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اتخاذ نمایند.
  7. مقرر گردید با مدیریت جناب آقای آل یاسین معاون محترم توسعه مدیریت و منابع با همکاری واحدهای متناظر دستگاه های اجرایی سطح استان تمهیدات لازم پیرامون الزام کلیه کارمندان دستگاه های اجرایی سطح استان به تزریق دُز سوم واکسن کرونا که سه ماه از تزریق دُز دوم آنان گذشته را اتخاذ و با کارکنان خاطی برابر دستوالعمل های ابلاغی برخورد قانونی لازم را بعمل آورند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم برای ایجاد مرکز واکسیناسیون در محل ادارات را به منظور تزریق دُز سوم واکسن کرونا را بعمل آورند
  8. مقرر گردید واحدهای بهداری پادگان ها و مراکز نظامی سطح استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به انجام واکسیناسیون نیروهای تحت امر خود اقدام نمایند.

 

کد خبر 167591

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید