سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰ ۲۱:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کرونا در فارس از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، هفت هزار و ۴۱۲ مورد است.

به گزارش پیام خبر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه، سیزدهم دی ۱۴۰۰، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۸۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۱۲ هزار و ۴۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است. از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۸۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۸ هزار و ۶۵۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۷۸ هزار و ۱۰۳ مورد تست سریع انجام شده و ۶۳ هزار و ۸۴۵ بیمار مثبت شناسایی شده است. با بستری ۱۰۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۰۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کرونا در فارس از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، هفت هزار و ۴۱۲ مورد است. همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۳ هزار و ۲۳۵ هم استانی مبتلا به کرونا بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند. در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۱۰۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۴۰ هزار و ۹۵۴ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۱۵ دُز نوبت دوم و ۴۲۹ هزار و ۵۳۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

 

کد خبر 168114

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید