جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس دهمین سمینار بین المللی سلامت زنان گفت: کرونا زندگی تمامی افراد بشر را تحت تأثیر قرار داده، اما تأثیر آن بر سلامت زنان به دلیل بالا بودن آسیب پذیری نسبت به مردان، بیشتر بوده است.
به گزارش پیام خبر، دکتر کامران باقری لنکرانی در نشست خبری دهمین سمینار بین المللی سلامت با بیان اینکه فشارهای روانی اقتصادی یکی از عوامل مهم افزایش خشونت های خانگی است افزود: در این راستا برای ارتقای سلامت بانوان به ویژه در بحران کرونا، بانوان باید از  حمایت های بیشتر روحی روانی برخورددار شوند.
وی بر توجه به فراهم کردن زمینه های توانمندسازی بانوان تاکید کرد و گفت: بیماری کرونا زندگی تمامی افراد را تحت تاثیر قرار داده، اما زنان به دلیل بالا بودن آسیب پذیری نسبت به مردان، بیشتر بوده است.
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به برگزاری دهمین سمینار بین المللی سلامت زنان اشاره کرد و گفت: این سمینار به میزبانی شیرازبه صورت وبینار در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دهم و یازدهم آذرماه برگزار خواهد شدـ
لنکرانی افزود: در سمینار سلامت زنان در سال های گذشته، موضوعات مختلفی مانند سلامت روان زنان، سلامت باروری و مخاطرات محیطی برای زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، اما امسال با توجه به همه گیری  بیماری کووید۱۹، بخش مهمی از این سمینار به آثار کووید ۱۹ بر سلامت بانوان می پردازد.
رئیس دهمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با بیان اینکه این سمینار با همکاری سازمان آیسسکو وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی و یک دانشگاه از هلند برگزار می‌شود، گفت: ۲۹۲ مقاله به دبیرخانه دهمین سمینار بین المللی سلامت زنان ارسال شده که از این تعداد ۱۸۵ مقاله پذیرفته و به صورت پوستر الکترونیکی با محوریت جنبه های مختلف آثار کرونا در سلامت زنان ارایه می شود.
لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود از فرسودگی شغلی بانوان شاغل در کشور خبر داد و اظهار داشت: ارتقای سطح سلامت بانوان با فراهم سازی زیرساخت ها با حمایت های روحی روانی، یکی از راهکاری های جلوگیری از فرسودگی شغلی در بانوان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد کادر نظام سلامت کشور را بانوان تشکیل می دهند که در این خصوص لازم است نگاه ویژه ای به سطح سلامت آنان شود.

 

کد خبر 168241

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید