جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
پنج شنبه, ۱۶ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۲۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکمیل تالارهای مرکزی کشور به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش پیام خبر از اراک، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، « محمد مهدی اسماعیلی» روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در بازدید از تالار مرکزی اراک در جمع خبرنگاران افزود: مقرر شده با یک زمان‌بندی روشن و مشخص تالارهای باقی مانده کشور به اتمام رسد.
وی بیان کرد: تالار مرکزی اراک پیشرفت خوب و بالای ۷۵ درصد دارد و یکی از طرح‌های شاخص فرهنگی استان مرکزی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ۲ سالن از تالار مرکزی اراک باقی مانده که سالن تئاتر آن به لحاظ استاندارد جزو سالن‌های کم نظیر کشور است و سالن موسیقی آن نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است.
اسماعیلی عنوان کرد: بودجه لازم برای تکمیل ۲ سالن پس از برآوردهای دقیق اختصاص می‌یابد.
وی گفت: امید است به زودی این طرح با اجرای برنامه ملی با عنوان شهید سلیمانی افتتاح شود و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان مرکزی و کشور قرار گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تحقق عدالت فرهنگی از برنامه‌های مهم دیگر این وزارتخانه است.
اسماعیلی بیان کرد: برنامه سفر به استان‌ها برای آشنایی با موانع و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در دستور کار است و با نشستن در تهران نمی‌توان با ظرفیت‌ها و مشکلات آشنا شد.
وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات زیرساختی کشور با سفرهای هیات دولت در حال گره‌گشایی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از سالن ستارگان اراک نیز بازدید کرد.
به گزارش پیام خبر، بازدید از بقعه متبرکه امامزادگان ۷۲ تن ساروق و بازدید از موزه فراهان از دیگر برنامه‌های سفر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیار آفتاب است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به شهرستان آشتیان خواهد رفت و پس از زیارت مزار شهدا از مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی، کتابخانه و کافه کتاب عباس اقبال آشتیانی بازدید می‌کند.

 

کد خبر 168512

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید