جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۰ ۱۹:۵۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیر عامل شرکت پشم شیشه ایران با بیان اینکه پروژه انتقال شرکت پشم شیشه ایران به خارج از شهر 37 درصد پیشرفت داشته است افزود: در بین کارخانه هایی که باید از شیراز منتقل شوند قطعا یکی از آن ها شرکت پشم شیشه ایران است.

به گزارش پیام خبر، جهانگیر باقری در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه پروژه انتقال کارخانه پشم شیشه از سال 88 کلید خورد افزود: زمینی را به منظور انتقال کارخانه از محل فعلی به منطقه ویژه اقتصادی با مساحت 8 هکتار سال 88 خریداری شد و پروژه انتقال از همان تاریخ کلید خورد اما عملا تا سال 94 اتفاقی رخ نداد چرا که تامین منابع مالی نشده بود و اراده ای هم در سیستم های بالادست برای آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: از اواسط سال 98 سیستم شرکت به این نتیجه رسید که در راستای حفاظت از محیط زیست و مسئولیت‌های اجتماعی قدم های محکمی برای انتقال کارخانه به خارج از شیراز بردارد.

باقری با اشاره به اینکه براساس یک برنامه زمان بندی کارخانه پشم شیشه به خارج از شهر شیراز منتقل می شود، گفت: طی این سال ها پروژه جانمایی شده با پیشرفت فیزیکی 37 درصد روبرو است و بالغ بر 110میلیارد تومان در آن هزینه شده است؛ کل پروژه 420 میلیارد تومان اعتبار دارد که از محل تهسیلات بانک ها، نقدینگی شرکت و مساعدت هلدینگ صدر و شستا این تامین اعتبار انجام می شود.

مدیر عامل شرکت پشم شیشه ایران  با بیان اینکه  در حال حاضر هیچکدام از فعالیت های انتقال وجود ندارد که قرارداد فعال نداشته باشد، خاطرنشان کرد: سه ماه قبل کلیه فعالیت های باقی مانده از پروژه در قالب یک قرارداد EPC  با یک شرکت معتبر داخلی منعقد شد و در حال حاضر این شرکت در پشم شیشه ایران مستقر بوده و نزدیک به 20 درصد از قرارداد به عنوان پیش پرداخت را دریافت کرده است؛ همچنین تعداد قابل توجهی نیروی انسانی این شرکت هم  در محل شرکت پشم شیشه و هم منطقه ویژه اقتصادی مستقر شده اند.

باقری تاکید کرد: با توجه به اینکه 70 درصد بازار محصول پشم شیشه را در اختیار داریم به همین دلیل خط تولید تا زمانی که پروژه به یک پیشرفت قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی نرسد ؛ همچنان فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه با جابه جایی شرکت پشم شیشه ایران به خارج از شهر شاهد افزایش ظرفیت تولید از 9 هزار تن به 14 هزار تن خواهیم رسید، گفت: شرکت پشم شیشه ایران بورسی است و در سال 99 شاهد افزایش سرمایه در بورس بودیم.

شکست رکوردهای تولید و سودآوری

مدیر عامل شرکت پشم شیشه ایران  با اشاره به اینکه در سال 99 آمار تولید و سودآوری شرکت در 57 سال گذشته در تمامی عرصه ها  رکورد زد، یادآور شد: امسال نیز در پی شکست رکودهای سال قبل هستیم و برای این منظور در 9 ماه گذشته فروش محصولات این شرکت افزایش 54 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: صادرات شرکت امسال به خوبی انجام شده است  به گونه ای که سال گذشته 321 تن محصول را صادر کردیم اما امسال 711 تن  محصول را تاکنون توانسته ایم صادر کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به حوزه صادراتی شرکت پشم شیشه ایران، عنوان کرد: کشورهایی مقصد صادراتی شرکت پشم شیشه 10 کشور‌های حوزه اورآسیا از جمله ترکمنستان، گرجستان، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان و قرقیزستان است و سوریه، عمان و قطر نیز از جمله مقصدهای صادراتی که برای اولین بار به این کشورها محصولات ما صادر می شود.

رشد صادراتی مهر تاییدی بر کیفیت محصولات شرکت است

باقری دو نوع محصول ایزوگام و پشم شیشه  که هر دو برند اول خاورمیانه و منطقه هستند را منحصربفردترین محصولات شرکت پشم شیشه ایران دانست و گفت: به مقصدهای صادراتی ما کشورهای دیگری چون روسیه، عربستان، کویت و ترکیه نیز محصولات خود را صادر می کنند اما در یک دهه گذشته  حتی یک مورد شکایت صادراتی از محصولات وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 178 هزار دلار در شرکت پشم شیشه ایران صادرات انجام گرفت، اظهارداشت: در 9 ماه امسال حدود 535 هزار دلار صادرات داشته ایم و حدود 200 درصد رشد صادراتی انجام گرفته است.

باقری افزود: سود شرکت در 9 ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش 54 درصدی را به همراه داشته است.

 

کد خبر 168899

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید