جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۱۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس در دیدار با اعضای بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا در استان فارس گفت: در سال ۱۳۹۷ تفاهم نامه‌ای بین استانداری فارس و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای به تکمیل ۹۷پروژه عمرانی منعقد شد که ۷۰درصد پروژه ها به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه بنیاد برکت متعهد است تا پایان سال ۱۴۰۰ تعهدات باقی مانده را به اتمام رساند، ابراز داشت: ۷۹پروژه مشارکتی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اعتبار ۷۰میلیارد تومان در استان در حال تکمیل است.

وی از پروژه های عمرانی، آبرسانی، آبخیزداری، احداث مدرسه، راه روستایی و تامین تجهیزات علوم پزشکی یاد کرد که از جمله پروژه ۷۹گانه یادشده است.
  مقام عالی دولت در استان فارس ابراز داشت: بنیاد برکت متعهد به تکمیل این طرح هاست.
دکتر ایمانیه با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه، گفت: در سفر هیات دولت و رییس جمهوری به استان فارس، مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تکمیل ۵۸۹ پروژه عمرانی ‌شامل ۴۳مدرسه،۱۴مسجد و ۸۵پروژه عمرانی در زمینه های مختلف با اعتبار ۷۰میلیارد تومان در استان فارس مصوب شده است که طبق برنامه زمانبندی قرار شد ۵۸۹ پروژه مصوبات سفر ریاست جمهوری تا سال ۱۴۰۱تکمیل و به بهره‌برداری رسد.
وی یکی دیگر از همکاری های ستاد اجرای فرمان امام (ره) را در استان فارس انجام مطالعات تولید داروهای گیاهی دانست که تامین زیرساخت های لازم برای تولید از جمله مهم‌ترین تعهدات آن است.
 احداث ۱۰مرکز عشایری در سال ۱۴۰۱ دیگر مصوبه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت در تکمیل واحد‌های آموزشی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰درصد توسط اداره آموزش و پرورش استان فارس، ساخت واحد آموزشی جایگزین مدارس کانکسی با بیش از ۲۰دانش آموزان، توانمندسازی محلات غیر برخودار با مشارکت استانداری فارس و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از دیگر طرح‌هایی است که انجام خواهد شد.
 دکتر ایمانیه عنوان کرد: طی تفاهم نامه استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توانمندسازی ۵ محله غیربرخوردار در شهر شیراز بصورت پایلوت در دستور کار قرار گرفته است.
 استاندار فارس همچنین درباره تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه آبرسانی توضیح داد و افزود: تاکنون مساله مشارکت با جهاد کشاورزی برای لایروبی و احیای ۹۷قنات در سال جاری و ۱۰۰قنات در سال ۱۴۰۱ مطرح شده است.
 پیگیری و احداث ۱۰خانه بهداشت، ۴۰خانه علم و ۶مسجد و کمک به تهیه کتابخانه سیار در سطح استان مصوبات دیگر جلسه بود که استاندار فارس به آنها اشاره کرد .
 بررسی طرح آبرسانی به شهر بیرم که در سیل اخیر دچار خسارت شده است مورد تاکید استاندار فارس بود که وی در این باره بیان داشت: در صورت تایید مشارکت و اجرای این طرح در هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

 

کد خبر 169111

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید