جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۳۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان جهرمی به بیماری سالک مبتلا شده‌اند.

به گزارش پیام خبر، مجید ارجمند گفت: تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان جهرمی به بیماری سالک مبتلا شده‌اند که بالاترین آمار مبتلایان، کودکان زیر ۱۰ سال هستند.

وی ادامه داد: شهر جهرم و حومه، حیدرآباد و قطب آباد بالاترین آمار مبتلایان به این بیماری را دارند که در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی این آمار تا پایان سال افزایش خواهد یافت. وی بیان کرد: تجمع زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی، خانه‌های مخروبه و خالی از سکنه در بافت قدیم، جوندگان، سگ‌های ولگرد و کود‌های حیوانی از مهمترین عوامل افزایش پشه خاکی و در نتیجه افزایش بیماری سالک است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: مردم باید از پشه بند و توری در محل پنجره‌ها و درب ورودی استفاده کنند. لباس‌های پوشیده و آستین بلند بپوشند، از دور کننده حشرات استفاده و در روستا‌ها نیز زباله‌ها را به صورت بهداشتی دفع و فضولات دامی نیز جمع آوری کنند. ارجمند ادامه داد: اگر هر فردی دچار زخمی شود که بیش از ده روز طول بکشد و بهبود پیدا نکند، حتماً به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند تا امور درمانی برای وی سریعاً آغاز شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تمام اقدامات تشخیصی و درمانی بیماری سالک در مرکز درمان سالک واقع در آزمایشگاه غفوری به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

 

کد خبر 170579

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید