سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۰۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهدی طارمی از رسیدن به جایزه پوشکاش بازماند و رابرت لواندوفسکی بعنوان برترین بازیکن سال ۲۰۲۱ در مراسم the best انتخاب شد.

به گزارش پیام خبر، مراسم برترین های فیفا the best در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و در بخش بهترین گل سال ۲۰۲۱ که به نام پوشکاش نامگذاری شده به اریک لاملا بازیکن تاتنهام انگلستان رسید تا گل مهدی طارمی مهاجم ارزنده فوتبال ایران و باشگاه پورتو پرتغال که در لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های اروپا با با حرکت قیچی برگردان به ثمر رسید و در بین ۳ نامزد نهایی قرار داشت از نظر مربیان، کارشناسان و خبرنگاران برتر فوتبال جهان از کسب این جایزه باز بماند.

مهدی طارمی در حاشیه مراسم THE BEST گفت: متاسفانه نشد باعث خوشحالی مردم ایران شوم که البته حضور در بین ۳ کاندید نهایی افتخار است، با این حال امیدوارم در زمانی دیگر بتوانم بازهم انتخاب شوم و دل مردم را شاد کنم.

مهمترین جایزه مراسم the best در بخش بهترین بازیکن سال ۲۰۲۱ فیفا در بخش مردان به رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی باشگاه بایرن مونیخ تعلق گرفت تا برای دومین سال به این جایزه دست یابد و در بخش بانوان هم الکسیا پوتیاس به عنوان برترین بازیکن سال زنان از نگاه فیفا انتخاب شد.

در مراسم the best فیفا ادوارد مندی سنگربان سنگال باشگاه چلسی برترین دروازه‌بان سال ۲۰۲۱ ، کریستین اندلر بهترین دروازه بان زن سال ۲۰۲۱، اما هیس سرمربی تیم زنان چلسی به عنوان برترین سرمربی سال بانوان از نگاه فیفا انتخاب شد و توماس توخل سرمربی تیم چلسی بالاتر از پپ گواردیولا و روبرتو مانچینی به عنوان برترین سرمربی سال مردان از نگاه فیفا معرفی شد و جایزه‌بازی‌جوانمردانه سال به تیم ملی دانمارک و کادر پزشکی این تیم رسید.

در ادامه این مراسم جایزه بهترین هواداران سال به هواداران تیم‌ ملی دانمارک و فنلاند رسید، 

از نکات قابل توجه مراسم برترین های سال فیفا نبود ادوارد مندی و محمد صلاح بود که در جام ملت های آفریقا حضور دارند و انتخاب نشدن مندی که بهترین دروازه بان سال لقب گرفت و صلاح که جز ۳ نامزد برترین بازیکنان بود در تیم منتخب سال فوتبال مردان از نگاه فیفا عجیب به نظر می رسید.

ششمین دوره مراسم The Best فیفا در حالی برگزار شد که برای نخستین بار از زمان برگزاری این مراسم، کریستیانو رونالدو جایی در میان ۳ نامزد نهایی کسب عنوان برترین بازیکن سال نداشت.

 

کد خبر 170675

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید