سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰ ۰۰:۵۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها؛ نهالستان زیتون در یزد به یاد شهید سپهبد سلیمانی ایجاد شد.
به گزارش پیام خبر، همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها؛ نهالستان زیتون در یزد به یاد شهید سپهبد سلیمانی ایجاد شد
مدیرعامل مجمع خیران استان یزد عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «فرصتی در دل بحران‌ها» با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و علامه مصباح یزدی، ایجاد نهالستان زیتون در یزد به یاد شهید سلیمانی را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار داشت: امیدواریم عوائد این نهالستان در راستای رسیدگی به نیازمندان مورد استفاده قرار گیرد.
مهدی بندگار همچنین خواستار مشارکت مردم، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد استان یزد در مسیر آبادانی و توسعه این نهالستان شد.
فروتنی حاج قاسم در جبهه‌ها
سردار محمدمهدی فرهنگ دوست از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در این همایش با اشاره به خاطراتی از سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در سال ۶۴ در خط شلمچه در جناح راستمان لشکر ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی بود و زمانی که به دلیل باران شدید در خوزستان ماشین‌ها در جاده‌های خاکی گیر می‌افتادند، نماینده ای به لشکر ثارالله فرستادیم تا با تجهیزات زرهی خود به درآوردن این خودروها از گل کمک کنند.
وی افزود: امضای نامه‌ای که سردار به مسئول بخش زرهی نوشته بود، آورده بود «برادر کوچک شما، قاسم» و این خاکی بودن و فروتنی از همان زمان در منش و مرام این شهید والامقام بود.
برنامه غرس نهال به نیت هر شهید یزد هزار نهال در دستور کار منابع طبیعی یزد
مدیرکل منابع طبیعی استان یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی ادامه داد: ایجاد نهالستان به یاد سردار شهید سلیمانی، اقدام ارزنده ای است و منابع طبیعی استان یزد از آن حمایت می‌کند.
محمدرضا آخوندی بیان کرد: در یزد در پارک ۱۲۰۰ هکتاری تفت ۴ هزار اصله نهال به نیت ۴ هزار شهید استان یزد ظرف یک سال غرس می‌شود اما برنامه ما به ازای هر شهید، هزار نهال است که امیدواریم بتوانیم این برنامه را در سطح استان اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم این برنامه بتواند سرانه فضای سبز را در استان افزایش دهد، بیان کرد: منابع طبیعی در پویش کاشت نهال زیتون همراهی کامل و جامعی خواهد داشت و آمادگی داریم این برنامه را به صورت مدون و فراگیر در سطح استان اجرا کنیم.
سردار سلیمانی محور همدلی و وحدت
مدیر فناوری‌های نوین مالی و فرصت‌های سرمایه گذاری کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سردار سلیمانی محور وحدت، یکدلی و یکرنگی و هم افزایی همه افراد نظام بود، اظهار داشت: تلاش ما این است که به سهم خود در نبود ایشان با یاد و خاطره این شهید والامقام، اقداماتی انجام شود که عامل وحدت و همدلی باشد.
عباس جم زر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نعمات خدادادی بسیاری که در یزد وجود دارد، از جمله آنها به تابش آفتاب و ظرفیت تولید برق از نعمت اشاره کرد و گفت: یزد نعمت خدادادی بزرگی دارد که در خاورمیانه کم نظیر است اما از این نعمت کمترین بهره را برده ایم.
وی بیان کرد: یزد می‌تواند با استفاده از ظرفیتی که دارد، برق خاورمیانه را تامین کند، اظهار داشت: این استان ظرفیت تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی را دارد در حالی که اکنون کمتر از ۷۰ مگاوات برق از این طریق در استان تولید می‌شود.
تجویز کشت زیتون برای بیابان زدایی در یزد توسط شورای بین المللی زیتون
جم رز در مورد تولید زیتون نیز اظهار داشت: شورای بین المللی زیتون، یزد را در بین استان‌های کشور به رغم کم آبی در زمینه تولید زیتون استان هشتم معرفی کرده و درخت زیتون را به عنوان یک گیاه کم آبخواه برای بیابان زدایی تجویز کرده است اما بی توجهی‌ها سبب شده تا باغات فعلی زیتون نیز اثربخشی خود را از دست بدهند.
مدیر فناوری‌های نوین مالی و فرصت‌های سرمایه گذاری کشور با بیان اینکه تولید برق از انرژی خورشیدی از تاکیدات رئیس جمهور در سفر به استان یزد بود، افزود: کارگروه فناوری‌های نوین مالی و فرصت‌های سرمایه گذاری تشکیل شد و ۴,۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه یزد اختصاص داد و بحث تولید برق از انرژی خورشیدی و توسعه نهالستان های زیتون در یزد را در دستور کار قرار داد.
آغاز دو پروژه مهم در یزد به یاد شهید سلیمانی
وی تاکید کرد: اجرای این دو پروژه با یاد شهید سلیمانی آغاز شده و توافقی صورت گرفته تا مجموعه باغ‌های زیتون استان که دولت توان نگهداری آن را ندارد، احیا کنیم.
جم رز ادامه داد: برای تولید ۳۰ مگاوات برق از انرژی خورشیدی نیز تفاهم نامه امضا کرده ایم که تا پایان سال آینده بهره برداری خواهد شد.
وی با ابراز تاسف از اینکه همدلی در میان برخی مدیران استان یزد وجود ندارد، اظهار داشت: مدیران استان باید دست به دست یکدیگر بدهند و از ظرفیت‌های خدادادی این استان استفاده کرده و یزد را متحول کنند.
جم رز تصریح کرد: برخی مدیران استان یزد در حوزه فناوری‌های نوین هیچ اطلاعاتی ندارند و اصلا جرات نزدیک شدن به این حوزه را نیز ندارند و همین امر سبب شده توسعه استان روند افزایشی نداشته باشد.
در این مراسم با شعرخوانی، پخش کلیپ و نماهنگ و بیان خاطرات شهید سلیمانی، یاد و خاطره این شهید والامقام و قهرمان ملی گرامی داشته شد.

 

کد خبر 171268

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید