پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹
زمان مطالعه: 5 دقیقه
رییس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردا با بیان این که عمده وظایف شورا ایجاد حس وحدت و همدلی در مجموعه مدیریت شهری است افزود: شورای اسلامی شهر شیراز جایگاه فرماندهی برنامه های شهری است نه جولانگاه و میدان خودنمایی های فردی و گروهی.

به گزارش پیام خبر، سیده مریم حسینی در نطق پیش از دستور خود در 41مین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) این روز بزرگ را هم در باب شفاعت او هم بشارت ظهور از سلاله او یک ظهور زهرایی در عصر انتظار که نه فقط روز زن و روز مادر که روز امید برای همه بشریت ذکر کرد. وی ادامه داد:  از سلاله پاک او در این قرن خمینی کبیر پایان استکبار را ورق زد و جاهلیت مدرن را در هم شکست و رهبر معظم این پیر فرزانه چراغ راه گام دوم تا ظهور مهدی فاطمه شد که الگوی سوم زن را برای من مادر من زن ایرانی رسم کرده است  و رویکرد غرب و شرق و نگاه سنتی را از پیش روی دخترانن سرزمینم پاک نموده است. حسینی این روز فرخنده را به تمامی زنان جهان اسلام بالاخص زنان شهر سومین حرم اهل بیت تبریک گفته و افزود:امروز رسالت هر زن مسلمان در انتخاب سبک زندگی و ایفای نقش اجتماعی و مشارکت در ایجاد الگوی خانواده متعالی مستلزم تمسک به چشمه زلال اسلام ناب محمدی است که غنی ترین الگوی آن سیره فاطمی می باشد.

وی خطاب به اعضای شورا گفت: مگر نه اینکه از عمده وظایف شورا ایجاد حس وحدت و همدلی در مجموعه مدیریت شهری است؟ مگر نه اینکه بانوان با جمعیتی بیش از هزار نفر در پیشبرد اهداف این مجموعه سهیم هستند؟ مگر میتوان از ظرفیت این قشر عظیم و متخصص چشم پوشید؟ می بایست فرصت روز بزرگداشت مقام زن مغتنم دانسته می شد تا در همراهی و  جذب حمایت این سرمایه عظیم اجتماعی گامی بر داشته می شد. حسینی خاطرنشان کرد: آیا نباید در برنامه ریزی آیین بزرگداشت روز زن اعضای شورا، به عنوان گوش شنوا ی بانوان شاغل در شهرداری در جشن حضور میافتند و نه به عنوان سخنران؟ مگر نه  اینکه عضویت در شورای اسلامی آنهم به انتخاب مردم والاترین ارزش و لقب برای تک تک ماست؟ بیش از این به دنبال چه هستیم؟ که بدین صورت با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری، به هدف تحقق فرمایشات ایشان در کرسی های آزاد اندیشی و ایده های رشد و نمو بانوان ارزشمند شهرداری جلسه به گونه ای ولایت مدارانه رقم میخورد. این عضو شورای شهر افزود: از دست رفتن این فرصت با بد اخلاقی و نادیده گرفتن ارزش های دینی و فرافکنی های سیاسی در عرصه رفتار و کردار به هدف رقابتی پوچ و بی نتیجه و عرض اندام های خودسرانه سیاسی، میتواند ضربه جبران ناپذیری بر آبروی متولیان امر باشد.

حسینی اظهار داشت: بانوان با جمعیتی بیش از هزار نفر باید در پیشبرد اهداف این مجموعه سهیم شوند و نمی توان از ظرفیت این قشر عظیم و متخصص چشم پوشید. باید فرصت روز بزرگداشت مقام زن مغتنم دانسته تا در همراهی و جذب حمایت این سرمایه عظیم اجتماعی گامی بر داشته می شد. وی در ادامه با بیان این که عمده وظایف شورا ایجاد حس وحدت و همدلی در مجموعه مدیریت شهری است افزود: شورای اسلامی شهر شیراز جایگاه فرماندهی برنامه های شهری است نه جولانگاه و میدان خودنمایی های فردی و گروهی. ما اعضای این شورا اگر نمی دانیم، بپرسیم؛ اگر بلد نیستیم، یاد بگیریم. کنش و منش سیاسی باید به گونه ای باشد که جامعه سیاسی شورا پاسدار ارزش مداری، دین و اخلاق باشد. عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بیان داشت: مردم ما در ششمین دوره انتخابات شورای های شهر، خسته از سیاست زدگی و خسته از ناکارامدی مایوس از رویکردهای لیبرال به ما رای دادند تا بار دیگر آرمان های انقلاب را با افتخار بر دست بگیریم و در عمل پیاده کنیم. همه ما امروز میراث دار اعتماد مردمیم و چشم آنها به عملکرد ما دوخته شده است. حسینی در بخش دیگری از نطق خود خطاب به شهردار شیراز گفت: رویکردهای کلی شهرداری طی ماه های گذشته نیازمند زمان برای مشاهده نتایج حاصله است تا امید به اصلاح امور را تقویت نماید. اما مبادا فشارهای بیرونی و درونی شهرداری را از مسیر حق منحرف سازد. مبادا در برابر فشارها و تهدید های پوچ و توخالی عده ای که صرفا به دنبال منافع شخصی شان هستند و کاری به خیر و صلاح مردم ندارند عقب نشینی کنید. این مقام مسئول با تقبیح تحت فشار قرار دادن شهردار و کارکنان شهرداری افزود: شهرداری عرصه لشگرگشایی نیست برای نشان دادن و خودنمایی حق نداریم با آبروی دیگران بازی کنیم . معتقدم تکرار این دست سیاست ورزی های نابجا ارتباط متعامل شورا و شهرداری را تضعیف می نماید. وی در پایان گفت: امروز رسالت هر زن مسلمان در انتخاب سبک زندگی و ایفای نقش اجتماعی و مشارکت در ایجاد الگوی خانواده متعالی مستلزم تمسک به چشمه زلال اسلام ناب محمدی است که غنی ترین الگوی آن سیره فاطمی می باشد.

 

کد خبر 172409

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید