پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۲۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهندس رضا محمدیان در چهل و یکمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بررسی روند اجرای توسعه آرامگاه سعدی و تالار مربوط به آن اظهار داشت: مالکیت زمین‌هایی که در طرح توسعه آرامگاه سعدی وجود دارد متعلق به شهرداری است.
به گزارش پبام خبر، محمدیان با اشاره به تحویل این زمین‌ها در دوره یکی از شهرداران گذشته به میراث تصریح کرد: در گذشته زمین‌های طرح توسعه آرامگاه سعدی مشروط بر اینکه طرح توسعه در آن محدوده اجرا شود به میراث تحویل داده شده که تاکنون پس از گذشت بیش از چهارده سال هنوز اتفاقی نیفتاده و شهرداری هم دیگر حاکمیتی در آنجا ندارد ولی همچنان خدماتی مانند گلکاری، حفظ و نگهداری و... انجام می‌دهد.
رییس کمیسیون سومین حرم اهل بیت علیهم السلام ابراز داشت: اگر میراث قصد تکمیل پروژه توسعه آرامگاه سعدی و تالار سعدیه را ندارد تقاضای خلع ید کند و اراضی خودش را پس بگیرد تا شهرداری بتواند کار را تکمیل کند‌. مهندس محمدیان با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش بلیط اماکن تحت اختیار میراث به حساب خزانه دولت واریز می‌گردد و سپس درصد کمی از آن به حساب استان، شهر شیراز و شهرستان‌ها برمی‌گردد، اضافه کرد: در صورتی که حاکمیت طرح توسعه آرامگاه سعدی در اختیار شهرداری قرار گیرد، درآمد حاصل از فروش بلیط به یک محل درآمد پایدار برای شهرداری تبدیل شده و شهرداری می‌تواند از محل درآمد آن توسعه و عمران بیشتری در محدوده آرامگاه انجام دهد. وی بیان کرد: شهرداری شیراز باید موضوع تکمیل طرح توسعه آرامگاه سعدی را بررسی کند و پس از مذاکره با سازمان میراث فرهنگی، گزارش آن را به شورا ارائه دهد تا در صورت لزوم شورا طرحی را تصویب کند که اراضی متعلق به شهرداری از میراث خلع ید شود و به منظور تکمیل پروژه در اختیار شهرداری قرار گیرد.

 

کد خبر 172418

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید