پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۵۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه پنج هزار خانوار شهدا و ایثارگران در فارس هنوز در صف دریافت مسکن هستند افزود: باید کارگروهی برای دریافت دغدغه های خانواده شهدا و ایثارگران شکل گیرد.
به گزارش پیام خبر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس که در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: اگر مفهوم ایثار و شهادت مهم است به این خاطر است که ضامن مبارزاتی است که انبیا (ع) انجام داده اند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه بنیاد شهید حامل فرهنگ محرم و صفر زمان خود است، افزود: اصلی ترین وظیفه ما در حوزه ترویج ایثار و شهادت، حفظ مبانی اسلامی، اخلاق و سیره عملی شهداست.

معاون رئیس جمهوراظهار کرد: اگر ما مرجعیت دهیم جامعه هدایت می شود و امروز این وظیفه به گردن ماست.

وی با اشاره به اینکه امید و نگاه به مدیران این دولت از باب مادی و معنوی کار را برای ما سخت تر می کند چرا که حرف های انقلابی زده ایم و مردم هم به همین خاطر سمت ما آمده اند، تاکید کرد: پنج هزار خانوار شهدا و ایثارگران در فارس هنوز در صف دریافت مسکن هستند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد 33 هزار نفر هستند باید استخدام شوند که 17 هزار نفر مجوز آزمون گرفته و آزمونی گرفته شد، افزود: 500 نفر از این عزیزان در فارس هستند که که 355 نفر در آزمون شرکت کرده اند که برای 115 نفر اقدام شده است و لازم است مابقی هم پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه خط ویژه پذیرایی در بیمارستان ها شکل گیرد، افزود: 35 درصد منابع ما نسبت به بخش درمان کم است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: در حوزه مسکن قبل از این 10 هزار واحد مسکن تفاهم نامه با استاندار سابق امضا کرده اند که تاکنون 310 نفر توانسته اند این واحدها را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه همه نیازمند دیدار با خانواده شهدا هستیم، افزود: هفته ای چند مدیر استان به خانواده شهدا سرکشی کنند و اگر تقسیم بندی شود به همه خانواده ها می توان سرکشی کرد و باید کارگروهی برای دریافت دغدغه های خانواده شهدا و ایثارگران شکل گیرد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه همه دستگاه باید امور ایثارگران خود را ایجاد کنند، افزود: شهید پژوهی امر خوبی است اما زندگی با شهدا بالاتر از این موضوع است و باید دانش آموزان با شهدا انس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه ثبت و ضبط خانواده شهدا طی یکی دو سال اخیر شکل گیرد، تاکید کرد: اعتبار عمرانی برای بنیاد شهید پیش بینی نمی کنند و اعتبارات از محل سازمان برنامه و منابع استانی پیش بینی می کنیم.

 

کد خبر 172704

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید