سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۱۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ایران را صدا می زند؛

یوزهای ایرانی در انتظار تاریخی ترین پنج شنبه سال 1400

تیم ملی فوتبال ایران با شکست عراق می تواند بلیط جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را رزرو کند و صعود تاریخی و زودتر از موعد خود به این مسابقات را سه هفته زودتر قطعی کند.

به گزارش پیام خبر، در هفته هفتم مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطرات قاره آسیا، ساعت ۱۸ روز پنج شنبه هفتم بهمن ماه تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی تهران میزبان عراق است.

این بازی را شاید باید مهمترین بازی ملی پوشان ایرانی در یک سال اخیر عنوان کرد چرا که با شکست عراق علاوه بر اینکه باعث شکل گرفتن جشن ملی و صعود به جام جهانی می شوند بلکه زودترین راهیابی یوزهای ایرانی به جام های جهانی فوتبال رقم می خورد.

تا پایان هفته ششم این رقابت ها تیم ایران در گروه A، تیم ایران با ۱۶ امتیاز صدرنشین است و هنوز باختی را تجربه نکرده و به جر بازی با عراق، ۳ دیدار با تیم های امارات، کره جنوبی و لبنان باقی مانده است.

هرچند برد ایران مقابل عراق محتمل به نظر می رسد اما ابتلا بازیکنان سرشناسی مانند احسان حاج صفی، سردار آزمون و احمد نوراللهی در آستانه این دیدار به ویروس کرونا دست دراگان اسکوچیچ را برای یک ترکیب ایده آل بست و از سوی دیگر هنوز تکلیف پیوستن مهدی طارمی مهاجم سرشناس باشگاه پورتو پرتغال به اردوی تیم ملی بدلیل گرفتار شدن در برف و کولاک فرودگاه استانبول مشخص نیست و احتمالا تا روز چهارشنبه یا روز بازی به هتل استقرار تیم ملی فوتبال ایران ملحق شود.

سردار آزمون، کریم انصاری فرد و مهدی طارمی با زدن ۹، ۷ و ۷ گل بهترین گلزنان ایران در ۱۴ بازی اخیر مقدماتی جام جهانی هستند و در طرف مقابل مهند علی، علی عدنان و بیشتر رسن با پنج، ۲ و یک گل برترین گلزنان عراقی ها بودند.

ایرانی ها در ۱۰ مسابقه اخیر در همه رقابت ها ۹ برد و یک تساوی رسیدند و عراقی ها ۶ مساوی و ۴ باخت را تجربه کردند.

در ۹ تقابل گذشته ۲ تیم، فوتبالیست های ایرانی به پنج برد دست یافتند و عراقی ها تنها ۲ برد کسب کردند و ۲ مسابقه به تساوی رسید.

بهترین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در ۹ بازی گذشته به دور رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد بر می گردد که یوزهای ایرانی با ۳ گل علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و علی قلی زاده حریف را مغلوب کردند.

کریستوفر جیمز بیث به همراه کمک هایش آنتون شتینین و اشلی وارویک بیکام تیم داوری کشور استرالیا قضاوت بازی تیم ملی فوتبال ایران و عراق را برعهده خواهند داشت و ناظر داوری این بازی عبدالکریم حسونه از اردن است.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی دیگر بازی هفته هفتم این مسابقات در گروه A را از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز پنج شنبه مقابل لبنان برگزار می کند و با توجه به داشتن ۱۴ امتیاز و قرار گرفتن در مکان دوم جدول این گروه، می تواند با برد این بازی حتی زودتر از ایران و بعنوان نخستین تیم از قاره آسیا گام به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بگذارد.

در بازی های گروه B نیز تیم عربستان که با ۱۶ امتیاز صدرنشین بحساب می آید از ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه روز پنج شنبه رودرروی میهمانش عمان قرار می گیرد و این تیم هم با پیروزی در این مسابقه راهی جام جهانی خواهد شد.

 

کد خبر 172988

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید