پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۴۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس گفت: توجه به سند آمایش حرکات سینوسی در برنامه‌ریزی را کاهش داده و موجب شکل گیری اقدامات جهشی و افزایش هماهنگی و هم افزایی می شود.

 به گزارش پیام خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در اولین جلسه شورای هماهنگی توسعه منطقه ۵ آمایش کشور که با حضور استانداران استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی این استان ها در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین موجب پیشگیری از کارهای بی نتیجه و کم نتیجه خواهد شد و اهداف بلند پروازانه و منطقی را ایجاد خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: تکیه بر سند آمایش سرزمین موجب حذف حرکات سینوسی در برنامه ریزی خواهد شد و جهت گیری برنامه ریزان برای رسیدن به قله اهداف را تصحیح و تسریع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد کارگروه های مشترک در برخی زمینه ها به ارتقا و تقویت سند آمایش سرزمین منطقه ۵ کمک خواهد کرد، افزود: کارگروه های تخصصی آب، انرژی، راه، گردشگری، محیط زیست و زنجیره صنعت، معدن و کشاورزی و باغداری ذیل شورای هماهنگی توسعه منطقه ای منطقه ۵ آمایش کشور ایجاد خواهد شد و با مدیریت روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی سه استان فعالیت خواهند کرد.
استاندار فارس تاکید کرد: هر سه استان سند آمایش سرزمین را در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خود مصوب و همه طرح‌های بزرگ استان که در راستای این سند باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
در این جلسه استاندار بوشهر با بیان اینکه سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حوزه های مختلف مانند گردشگری، درمان، اقتصاد دریامحور و آب مکمل یکدیگر هستند، اظهارداشت: تمرکز بر طرح های راه آهن و آزادراه بسیار مهم هستند و بستر رشد و توسعه را فراهم می‌کنند.
دکتر احمد محمدی‌زاده تاکید کرد: نظرات مدیریت ارشد استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سند آمایش سرزمین، توسط روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی این استان ها تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با تاکید بر تقویت و ارتقای سطح توجه سند آمایش سرزمین به استان های منطقه ۵ اظهارداشت: باید با دورنگری و نگاه به اهداف بلندمدت، تقویت سند آمایش سرزمین منطقه ۵ مطالبه شود.
دکتر سیدعلی احمد زاده با بیان اینکه ظرفیت های بسیار بالایی در سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر وجود دارد که باید بیشتر از قبل برای توسعه این منطقه مورد توجه سند آمایش سرزمین قرار گیرد، افزود: همکاری و هماهنگی سه استان منطقه ۵ زمینه توسعه و افزایش رفاه مردم را فراهم خواهد کرد.

 

کد خبر 173026

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید