جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۱۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با بستری ۱۱۲ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۹۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
به گزارش پیام خبر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، ششم بهمن ۱۴۰۰، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۷۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۲۳ هزار و ۲۸۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۲۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۶ هزار و ۴۰۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۹۰ هزار و ۴۴۳ مورد تست سریع انجام شده و ۶۶ هزار و ۸۸۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۱۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۹۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد جدید فوتی کرونا در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۴۷۱ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۹ هزار و ۸۲۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۶۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۰ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۷۲ دُز نوبت دوم و ۹۶۴ هزار و ۷۰۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

 

کد خبر 173048

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید