چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۲۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح‌ گازرسانی به ۱۲ روستا و ۹۷ واحد صنعتی زرقان امروز با حضور استاندار و مسوولان استان به بهره برداری رسید.
به گزارش پیام خبر، مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: در این طرح،‌ گاز طبیعی گرمابخش ۵۲۴ خانه در روستاهای مهمان آباد، مقرب ۱و۲ دولت آباد، ملک آباد، اکراد، لاهیجی آباد، دژ آباد، صدر آباد،  خیر آباد، فیض آباد و فیروزی شد و ۹۷ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه گاز شهری متصل شدند.
با اجرای این طرح، توسعه صنایع بزرگ و کوچک شهرستان صنعتی زرقان و امکان تامین گاز نواحی صنعتی شمال شرق شیراز برای بیش از بیست سال فراهم شد. به گفته حسینی، این طرح با ۱۰۹ کیلومتر لوله گذاری پلی اتیلن و فلزی، نصب دو  ایستگاه تقلیل فشار و یک دستگاه صاعقه گیر و ۶۱ میلیارد  تومان هزینه اجرا شده است. با افتتاح این طرح ها شهرستان زرقان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی، در فهرست شهرستان های سبز گازرسانی کشور قرار گرفت. این شهرستان در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شیراز و در مجاورت بزرگراه پرتردد شیراز_ اصفهان قرار دارد. حدود ۲۴ درصد از کل واحدهای صنعتی استان فارس، ۴۰۰ کارخانه و یک شهرک صنعتی با بیش از  90  کارگاه صنعتی و تولیدی در زرقان مستقر است و این شهرستان را به یکی از قطب های صنعتی استان فارس تبدیل کرده گازر است.

 

کد خبر 173073

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید