پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۴۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس اعلام کرد؛

تشریح برنامه های دهه فجر مساجد و بقاع متبرکه در 20 محور اصلی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ضمن تشریح برنامه های دهه فجر مساجد و بقاع متبرکه استان فارس گفت: این برنامه ها در 20 محور اصلی که هر کدام زیرشاخه های متنوع دارد، در حال برگزاری است.
به گزارش پیام خبر، حجت الاسلام حسین امیدی، مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر ضمن تشریح برنامه های مساجد و بقاع متبرکه در جمع خبرنگاران گفت: شورای مرکزی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس با ارسال حکمی مسئولیت کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد محول کرد که در این کمیته صدا و سیما، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اداره کل های تبلیغات اسلامی و اوقاف و امورخیریه، ستاد های کانون های مساجد، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر و سازمان های بسیج مساجد و محلات سپاه فجر و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عضویت دارند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان مردمی ترین نهاد در برهه های مختلف محل جوشش ها و حرکت های موثر بوده است و این امر هنوز هم ادامه دارد کما اینکه در خصوص شیوع بیماری کرونا نیز شاهد ایفاگری نقش اصحاب مسجد بودیم.
وی افزود: همه ظرفیت های متولیان امر مسجد و بقاع متبرکه با همفکری و همراهی در برگزاری برنامه های ایام الله دهه فجر به کار گرفته شده است تا شاهد برپایی جشن های باشکوه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.
حجت الاسلام امیدی ضمن تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر مساجد و بقاع متبرکه استان فارس گفت: این برنامه ها در 20 محور اصلی که هر کدام زیرشاخه های متنوع دارد، در حال برگزاری است.
 مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به برنامه ها، گفت: فضاسازی و تبلیغات محیطی با نصب پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی و بنر و پارچه نوشته های حاوی سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برگزاری مراسم های آغاز دهه فجر و بزرگداشت 12 بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام راحل (ره) و انتشار پیام در فضای مجازی و برپایی نمایشگاه های معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی همراه با بازخوانی جنایتهای رژیم پهلوی در قالب عکس و کاریکاتور برگزار می شود.
حجت الاسلام امیدی از تشریح دستاورد های 43 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط ائمه جماعات بین الصلاتین خبر داد و گفت: برپایی جشن های مردمی انقلاب و مراسم های بزرگداشت با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با راه اندازی کاروان های شادی به صورت خودرویی، برگزاری نشست های حضوری و مجازی بصیرتی و روشنگری با موضوع های دستاوردهای انقلاب، بیانیه گام دوم و نقش مساجد در پیروزی انقلاب همراه با پاسخگویی به شبهات و سئوالات نوجوانان و جوانان
دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان انقلاب، برپایی یادواره و محافل انس با شهدا نیز از دیگر برنامه هاست.
وی برگزاری محافل خاطره گویی با حضور پیشکسوتان انقلاب همراه با اکران فیلم های جشنواره عمار را از دیگر برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: اجرای مسابقات و جشنواره های متعدد قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در رشته های مختلف با محوریت ایام الله دهه فجر، تولید محتوا و نشر در فضای مجازی، اجرای رزمایش مواسات، همدلی و خدمت مومنانه به صورت محله محور و برپایی موکب و ایستگاه صلواتی با ارائه خدمات سلامت و پذیرایی همراه با پخش سرود های انقلابی نیز در ایام دهه فجر اجرا می شود.
مدیر ستاد کانون های مساجد فارس با اشاره به برنامه ریزی پخش گلبانگ الله اکبر از ماذنه های مساجد و بقاع متبرکه و نورافشانی در شب 22 بهمن، گفت: برنامه های قرآنی نیز شامل برپایی محافل انس با قران کریم با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری، برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر ویژه نوجوانان و اهدای ثواب طرح «تلاوت نور» به روح شهدای انقلاب در حال برگزاری است.
حجت الاسلام امیدی با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر با آغاز ماه رجب، تاکید کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه های جشن ولادت امام محمد باقر (ع) و لیله الرغائب با توجه به حلول ماه رجب و ویژه برنامه های سوگواری شهادت امام علی النقی (ع) برگزار خواهد شد.
مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس از برگزاری اردو های جهادی و خدمت رسانی در مناطق محروم خبر داد و افزود: برپایی همایش پیاده روی خانوادگی با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای برنامه های مختلف شاد نیز از دیگر برنامه هاست و مسئولان نیز در ایام الله دهه فجر برای تسهیل خدمت به مردم در مساجد حضور خواهند داشت.

 

کد خبر 174827

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید